פיצוי בסך כ-200 אלף ₪ לאשדודי שנפל על המדרכה בסיטי

Dead victim during roadworks. Non-compliance with health and safety regulations

Dead victim during roadworks. Non-compliance with health and safety regulations

בן 48, אב לארבעה שנפל במסגרת עבודתו בשדרות העצמאות באשדוד ושבר מספר צלעות ואת כף ידו, זכה לפיצוי של כ-200 אלף ₪. כך עולה מהסכם פשרה ומתגמולי הביטוח הלאומי בעקבות תביעה שהגיש לבית משפט השלום ברחובות נגד עיריית אשדוד והביטוח הלאומי.

מהתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל, עולה כי עובד בחברת ייבוא, צעד לפני כ-3 וחצי שנים על מדרכה פגומה בשדרות העצמאות ברובע הסיטי בדרך לתבליני מזרח מערב, אחר מלקוחות החברה ונפל בחוזקה. בעקבות הכאבים העזים מהם סבל, פנה לבי"ח ברזילי באשקלון כשהוא מתלונן על כאבים בגב התחתון ובשורש כף יד ימין. בצילום במיון הובחן כי הוא סובל משבר דחיסה בגובה חוליה 1L ומשבר בשורש כף ידו השמאלית שהושמה בגבס.

כשבועיים לאחר התאונה פנה שוב לבית חולים ברזילי כשהוא מתלונן על הגבלת תנועות ביד שמאל ובבדיקה התברר כי כתוצאה מהתאונה נגרם לו שבר גם בשתי חוליות נוספות בגב התחתון. רופא תעסוקתי רשם לו 90 ימי מחלה וקבע  כי העובד אינו  כשיר לעבודה פיזית, הרמת משאות והתכופפויות חוזרות.

באי כוחו טענו בתביעה כי לפני התאונה הוא היה עובד נמרץ שתפקד היטב וכתוצאה מהתאונה, הוא סובל משבר והגבלות בידו השמאלית, מנפיחות באחת מאצבעות ידו ומשברים, כאבים והגבלות בגב התחתון. בעקבות כך הוא מתקשה בהליכה, עמידה ,עליה במדרגות, הרמת משאות, ניידות, כיפוף ויישור, קושי במעברים מישיבה לשכיבה ולהפך ומהגבלה בתנועות הצוואר. מאז התאונה העובד  מתקשה לבצע  פעולות שגרתיות אותן ביצע בעבר ללא כל בעיה.

באי כוחו עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות בגין נזקי גוף, טוענים בתביעה כי העירייה התרשלה ולכן היא אחראית לנזקים מהם הוא סובל. בין היתר משום שהתקינה מדרכה לא תקינה שמסכנת העוברים ושבים, לא דאגה לגידור המקום ולשילוט המתריעה מפני הסכנה ועל כי נהגה בחוסר אכפתיות לגבי בריאותם של המשתמשים במדרכה.

העובד תבע לקבל פיצוי עבור כאב וסבל, אובדן שכר זכויות סוציאליות ופנסיוניות, טיפולים רפואיים ועזרה בבית.

במסגרת הסכם הפשרה מול העיריה, נקבע כי העובד יזכה לפיצוי של כ-200 אלף ₪ מעבר לפיצוי נוסף, שעתיד לקבל מהביטוח הלאומי.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*