פיסול ואומנות תלת מימד

פיסול ואומנות תלת מימד

מבנים ואדריכלות הם בהחלט נושא שבאמצעותו אפשר ללמוד מתמטיקה. שואלים איך? התשובה נמצאת  בתערוכת "מיני אשדוד" – אירוע ייחודי ויוצא דופן שעסק בגופים וקנה מידה. תלמידי בי"ס אריאל, האחראי על המיזם, הרשימו את המבקרים כששיתפו אותם בחוויותיהם האישיות ובתהליך שעברו ובמיוחד בדברי ההסבר על המוצגים בתערוכה. ברכה מיוחדת ואישית נשלחה בוידאו ע"י שר החינוך נפתלי בנט. כבוד.

השבוע התקיימה בבי"ס ממ"ד אריאל בניהולה של הגב' לידיה סברו, תערוכה אומנותית שערכה המדריכה ורכזת המתמטיקה הגב' מירי קיהן כסיכום פרויקט למידה מבוססת פרויקטים במתמטיקה בנושא גופים וקנה מידה.

בתערוכה, שהוכתרה בשם "מיני אשדוד", הוצגו דגמים של מבני ציבור מהעיר אשדוד אשר נבנו בקנה מידה של 1:75 ע"י תלמידי שכבת כיתות ו', בשיתוף המורה לאומנות, ודגמים שנבנו בתוכנת מחשב והודפסו במדפסת תלת מימד בקנה מידה של 1:120.

בתערוכה השתתפו הגורמים שסייעו להצלחת הפרויקט: נציגי מיני ישראל ובראשם סמנכ"ל התפעול של הפארק מר נתי יוגב, מהנדס העיר מר דורון חזן וצוות המחלקה למבני ציבור מהעירייה, אומנית התלת מימד הגב' לאורה לוין שחשפה את הילדים ולימדה את התוכנה ליצירת הדגמים והעמידה לרשותם את מדפסת התלת מימד שבה נבנו דגמים אומנותיים של מבני ציבור בעיר אשדוד, נציגת משחקי אורדע-יצירה יבואני פליימוביל שהעשירה את התערוכה במשחקי ילדות אהובים שבנויים גם הם בקנה מידה, מפקח בית הספר ומדריכת מתמטיקה המחוזית של משרד החינוך הגב' טניה רקיטה ונציגת מט"ח ומעבירת ההשתלמות הגב' רותי כהן, מורים והורים.

התלמידים הסבירו לאורחים הרבים את התהליך, שיתפו בחוויות אישיות ובמיומנויות חדשות אותם רכשו תוך כדי למידה –  וכולם הביעו השתאות והערכה לתהליך הלמידה המשמעותית אותו עברו התלמידים. לא פלא שהפרויקט זכה לברכתו של שר החינוך מר נפתלי בנט שברך את בי"ס על הובלת פרויקט מעצים למידה שכזה (מצ"ב ברכתו בסרטון וידאו).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*