פינוי בינוי בירושלים- כל מה שצריך לדעת

פינוי בינוי בירושלים- כל מה שצריך לדעת

דווקא בימים כמו התקופה הנוכחית. בשעה שבקושי שרדנו את הקורונה ולאחר טרגדיה לאומית צנחנו כמו בקפיצת ראש לבריכה בלי מים אל תוך התחממות ביטחונית שלא ברור מתי תסתיים. לכולנו ברור שהמצב לא באמת הולך להשתנות בעתיד הנראה לעין, וגם אם ההמולה הזאת תשקוט בזמן הקרוב, אחריה יבואו נוספות.

הצרה היא שלא רק המצב הביטחוני במדינת ישראל ובעיר הקודש בפרט מאיים על שלום התושבים, אלא גם מצב התשתית והקרקעות מסכנת אותנו בתורה. בין אם כתוצאה מבניה לקויה, שחיקת הזמן, תשתיות פגועות ועצם העובדה שאנחנו יושבים על השבר הסורי אפריקאי. הלכה למעשה, המצב בישראל הוא כזה, שעדיין רוב המבנים בישראל לא ממוגנים ברמה המקסימלית שאפשרית נכון להיום, ובעצם חושפים את הדיירים שלהם לסיכון מתמשך.

התמגנות בירושלים- התחדשות עירונית נגישה ובטיחותית

התחדשות עירונית היא תופעה כלל ארצית שניתן לראות אזורים עם השקעה ומוטיבציה גבוהה יותר, כמו במקרים של פינוי בינוי בירושלים וגם במקרים של פיתוח ובנייה חידשה. יחד עם זאת, אין הלימה בין הקצב המבוקש והיעדים הרצויים לבין מה שקורה בפועל.

בפועל הקצב איטי מיד ויש יותר בניינים אשק זקוקים לחיזוק מאשר בעלי בתים שמוכנים לעשות את זה בכל רגע נתון. חשוב לזכור שפרויקטים מסוג זה הם רק משתלמים עבור בעלי הנכסים ולמעט התמודדות עם תקופת השיפוץ שכוללת לעיתים מעבר דירה לתקופה הקריטית, במימונו של הקבלן, אין למעשה הוצאות צפויות מבעלי הנכסים אשר עתידים ליהנות מעליה של ערך הנסך.

בטיחות בתנועה, בקיום ובנראות

התחדשות עירונית היא מכלול שלם של היבטים שנלקחים בחשבון על מנת להפיק מענה כולל שמספק פתרון למגוון של בעיות עבר, החל מבעיות של לקויות בנייה ותשתיות, דרך תמונת הנוף שנשחקה ואולי ניזוקה ועד למיגון ופתרונות הולמים לטבע החיים שלנו בישראל ובירושלים בפרט.

התחדשות עירונית מטפלת במרחבים הציבוריים כמו גם בכותרת והשוליים שלהם כך למשל במקרים של חזות הבניין. בסופו של דבר קו הנוף מקבל נראות שונה, מחודשת, נגישה, נעימה שמטיבה לא רק בהיבטים ויזואליים ו/או בטיחותיים.

לאסתטיקה שמקיפה אותנו יש השפעה על מערכת העצבים שלנו ובסופו של דבר על הבריאות הכללית כך שרמת ההשלכות הפונקציונאלית של פרויקטים לשדרוג ושיפור היא מאד רחבה עם אדוות רבות.

פינוי בינוי בירושלים ותמ"א

מדינת ישראל מעודדת חיזוק תשתיות לאומי הן מסיבות של התחדשות עירונית, אבל לפני הכול מסיבות בטיחותיות. גם בהיבטים של רעשי אדמה וסיכונים גיאולוגיים, אבל גם מטעמים ביטחוניים. חדר ממד הוא לא פריבילגיה שיש כיום בכל בית בישראל, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להמשיך להתקיים במציאות כזאת, בטח לא עם מה שקורה בחוץ. אם טרם הצלחתם לשדרג את הבית שלכם, דעו שיש לכם דרכים רבות להוציא זאת לפועל.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*