פונטים חינמיים מומלצים למעצבים – מה צריך לדעת עליהם?

פונטים חינמיים מומלצים למעצבים – מה צריך לדעת עליהם?

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך עבודה של מעצבים, בין אם מדובר במעצבים גרפיים שמתעסקים בעיצוב הפקות דפוס ובין אם מדובר במעצבים שההתמחות שלהם היא עיצוב אתרי אינטרנט, עמודי נחיתה או דפי פייסבוק, הוא בחירה של פונטים מותאמים לסוג העיצוב והעבודה שהם מבקשים לבצע.

זהו שלב חשוב ומהותי, מאחר והוא יכול לשנות את כל סגנון העיצוב שהם מספקים ללקוחות שלהם. אם אנחנו נבחן תוצר של עיצוב, החל מלוגו וכלה בטקסטים שלמים, אנחנו נוכל לראות כיצד האופן בו הטקסט כתוב, מודגש ומובלט, יכול להשפיע על העיצוב ועל האופן בו אנחנו מסתכלים על מה שניצב מולנו. פונט מסוים יכול להדגיש ביתר שאת נקודות מסוימות, פונט אחר יכול לייצר תחושה של משמעות מסוימת לטקסט, יהיה פונט אשר ישפר את המראה של העיצוב, ויעניק לו סגנון ייחודי משלו.

לשמחנו, אנחנו יכולים למצוא היום פונטים חינמיים מומלצים למעצבים בהם ניתן להשתמש בצורה חופשית. ההגבלות היחידות על השימוש באותם פונטים הן, לא ניתן להעביר אותם הלאה, אסור להפיץ אותם, ובמקרים רבים מאחר ומדובר בפונטים שניתן להוריד אותם חינם, אז כל מה שקשור לתמיכה טכנית, לא קיים. כלומר, אם יש בעיה, הרי שעל המעצב להתמודד איתה לבד ולפתור אותה בעצמו.

פונטים חינמיים מומלצים למעצבים יכולים להתאים, הן למעצבים מנוסים שלא מכירים פונטים מסוימים ורוצים להתנסות בדברים חדשים, להפקות דפוס או הפקות עיצוב באינטרנט, וכן עבור מעצבים צעירים שרגילים לעבוד עם פונטים ספציפיים, מוכרים, כאלה שבדרך כלל נהוג להשתמש בהם.

לפני שאנחנו נסביר כמה הסברים ודוגמאות על פונטים חינמיים מומלצים למעצבים, צריך לומר, כל פונט שייבחר לשימוש, חייב להיות מותאם הן לעיצוב באופן כללי והן לאופי הלקוח עבורו מבצעים את העבודה. בין אם זה לקוח שמייצר ומשווק מוצרים ובין אם זה לקוח שמשווק שירותים מסוימים.

כיצד עובדים עם פונטים חינמיים למעצבים?

כאמור, אנחנו יכולים למצוא אתרים מסוימים שמציעים פונטים חינמיים מומלצים למעצבים מסוגים שונים. שם ניתן למצוא פונטים שיכולים להתאים הן עבור הפקות דפוס והן עבור אתרי אינטרנט, דפי פייסבוק, באנרים, דפי נחיתה ועוד.

לפני שאנחנו ממהרים להוריד פונט כזה או אחר, אנחנו צריכים להשוות ביניהם ולבחון מי מביניהם יותר מתאים לנו. אנחנו צריכים לבחון כיצד הם משתלבים בכמות המילים והטקסט שאנחנו אמורים למלא. אנחנו צריכים לבחון את הפונטים בגדלים שונים, וכן כיצד הם משתלבים ביחד.

צריך לזכור, סוג פונט מסוים לא בהכרח מתאים לכל מעצב. אנחנו צריכים לקבוע בעצמנו איזה פונטים יכולים להתאים לנו. מכאן שאנחנו למדים, שלא כל המלצה היא בהכרח יכולה לשרת אותנו ואת הסגנון שלנו. אנחנו צריכים לבחון את הפונטים השונים בהתאם למה שאנחנו אוהבים ומסוגלים לעבוד איתו.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*