פוליטיקה בזמן מלחמה

פוליטיקה בזמן מלחמה

ביקום מקביל, היינו צריכים להיות בשבוע האחרון, בישורת האחרונה בשלב שמוציאים את כל הנשקים הסודיים, את ההקלטות, את התמונות ואת הוידויים שיגרמו לנו להסיט את הבחירה שלנו, את הפתק שלנו ממועמד איקס למועמד וואיי… ובלי עין הרע יש הרבה כאלה הפעם.

כל הקמפיינרים בנו אסטרטגיות, גאנטים מפורטים על איך ומתי לחשוף מידע, להרים קמפיין, להדפיס שמשוניות (עוד שמשוניות) ואיך להשתמש בנשק הסודי של כל מועמד ומועמדת, מי למועצה ובעיקר מי לראשות.

הרבה רע היה צריך לצאת על כולם, מישהו למעלה אולי ראה, ואולי לא. אבל מה שבטוח, למישהו כאן למטה היו תכניות אחרות לגמרי. כמה למטה? הכי למטה שאפשר!

נכון שאפשר להגיד שזה לא הזמן לדבר על פוליטיקה, הדם לא יבש, צריכים להתאחד, אבל זה לא סותר. מרבית הפוליטיקאים שרצו להנהיג אותנו ב-5 השנים הבאות התבקשו מטעם הגורל להראות לנו את מנהיגותם בשעת אמת. מי הם באמת, ומה הם מסוגלים לעשות בעצמם רגע לפני שהם מתיישבים על הכסא.

אין ספק שמבחינה פוליטית, המזל שיחק לראשי הערים המכהנים, לצד יכולות הנהגה נהנים המכהנים מפוקוס נדיר לפעילותם ומיכולות דיוורור מטורפות, כזו שאסורה בזמני שיגרה וכזו שמותרת במצבי חירום שלא לדבר על מלחמה. ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי מבצע תפקיד הרבה יותר חשוב מפוליטי בימים אלה ותוצאות פעילותו יהיו עימו ביום שאחרי, לטוב או לרע.

שאר המועמדים ממשיכים בעשייה קהילתית בסדרי גודל כזה ואחר ומנסים בעיקר לצוף, ולהישאר בתודעה, כי המצע שלהם וחוגי הבית לא רלוונטיים לעת הזו והתעקשות מצידם רק תפגע בהם. זה זמן מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה, רק החדשות מעניינות.

 

 

העול הכלכלי של קמפיין הבחירות מתחיל להיות מורגש, מטות קוצצו ונסגרו, חלקם לאלתר וחלקם יפתחו במודל צנוע יותר בבוא העת. היות ותקופת המלחמה לא באמת ידועה לכולם ובהיעדר עניין ותקציבים כל אלו שבנו מומנטום כזה או אחר יצטרכו להתאמץ מאוד להזכיר לנו שהם בכלל קיימים ביום שאחרי.

השאלה העיקרית שנשאלת היא: מי ימשיך את המרוץ?, כבר לא מדובר באמביציות ובסקרים, נושא הכיס העמוק יהיה זה שיכריע, מי בכלל יכול להרשות לעצמו להישאר במשחק. יש לא מעט מועמדים עם הון עצמי או יכולות כלכליות מוגבלות שלא יוכלו להחזיק עד ינואר (ואפשרות דחייה נוספת), כאלה שחשבו להתמודד למועצה וכבר בזבזו 80% מהתקציב שאין להם, ומחכים במבט משתהה לעבר המדינה שתחזיר להם ולו חלק מההוצאות.

ריבוי המתמודדים לראשות יצר מצג שווא של מועמדים שבזבזו מאות אלפי שקלים כדי לבלוט במשחק, המלחמה איפסה את הכל והשאירה את כל אחד מהמתמודדים להתמודד עם היוהרה והניהול התקציבי, התוצאות יתבררו בקרוב, פרישה של חלק מהם שלא לומר יציאה מהחיים הפוליטיים, אבל את זה רק ימים יגידו.

בינתיים, הקשב נמצא בחזית, בחיילים שלנו, בקהילה שלנו ובעצב הכללי על מה שאירע לעם הזה, שואה חדשה שפקדה את כולנו מי באופן ישיר ומי באופן עקיף. למרבה הצער עוד הרבה קושי ורוע לפנינו.

כשתחזור הפוליטיקה לחיינו תשפטו את המועמדים גם על מה שהם כן עשו בימים הנוראים האלה.

בברכת ״עם ישראל חי״ ו״יחד ננצח״.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*