פאנל דת, שבת ועיר

פאנל דת, שבת ועיר

למרות שהוזמנו מספר רב של חברי מועצה, היו שבחרו שלא להגיע, בחלקם אף אישרו הגעתם מראש. השיח עם התושבים שיקף עד כמה, נושא הדת, תופס חלק מהותי בעיצוב אופייה של העיר. רבים מהתושבים הוותיקים הביעו את מורת רוחם בשל מה שלטענתם נראה כמו מדיניות מכוונת של ראש העיר המכהן.

מה מצבה של אשדוד ביחס שבין שבת ודת?

מאיר אברג’יל: עד לפני 15 שנה מתנסים וגופים עירוניים כולל המשכן, היו נותנים שרות לתושבים גם בשבת ובשישי, לפני כ 15 שנים חלק השבר.

חנוך דרך ארליך: ההסכם שנחשף בין לסרי לבין יהדות התורה מוכיח את הכיוון אליו מצעיד ראש העיר את אשדוד. קחו כדוגמה את הבריכה ברובע ט׳ שצמודה לאולפנה, כי זה מפריע לאולפנה אז אין לתושבים בריכה(!).

יניב קקון: כאשר אנחנו פותחים מועדונים לנוער, מגדילים את כמות השבטים בצופים והם נותנים שרות לנוער גם בשבת, זוהי דוגמה שאפשר לעשות דברים מתחת לשטח בלי לפגוע באף אחד.

 

 

 

כאשר נשאלו חברי המועצה על תפקידם בקואליציה (מי חלקי ומי מלא) ועל הדאגה והייצוג של המגזר אליו הם משתייכים הם ענו:

שרון מרק: מעולם לא הייתי סקטוריאלית, תמיד פעלתי למען כל האוכלוסיה, ללא הבדלים.

מאיר אברג’יל: שאני דואג לרבעים הותיקים אני לא שואל מי חילוני ומי חרדי, אני דואג לכולם.

מני אזולאי: גם אנחנו בש״ס דואגים לכל התושבים, למשל אני כיור מהות לא מבדיל, אנחנו כעת קיבלו הקצאה של 1500 מר להקים מרכז למי שנפגעו מהסמים, זה למען כולם. שס לא סקטוריאלית.

חנוך דרך ארליך: גם כיו״ר חפ״א לא פעלתי סקטוריאלית.

 

האם הצבעתם נגד צו מצפונכם בנושא דת ושבת?

מני אזולאי: אינני יכול להצביע נגד השבת, כי כך מצווה אותנו התורה. אני לא יכול לאפשר פגיעה בשבת כי כך מצווה אותנו התורה, אני רוצה שכולם ישמרו שבת.

מאיר אברג’יל: מעולם לא הצבעתי בקדנציה הנוכחית נגד צו מצפוני.

חנוך דרך ארליך: במשך קדנציה שלמה שילמתי מחיר כבד והצבעתי על דברים בניגוד גמור לעמדותי, על מנת שאוכל לקבל לבסוף את הדבר שאותו קידמתי, פתיחתו של הקאנטרי קלאב, בסופו של יום גלית שהולכתי שולל, ולא הייתה כוונה אמיתית לפתוח אותו, הרגשתי שלא אוכל להמשיך להיות חלק מהקואליציה והתפטרתי.

 

 

סיכום:

חנוך דרך ארליך: אני לא אופטימי, אינני צופה שיהיה שינוי בעיר עד שנחליף את ראש העיר.

שרון מרק: אנחנו כולנו כאן להחליף את לסרי.

יניב קקון: גם בקואליציה הנוכחית הצלחנו לעשות דברים. תחשבו על ראש העיר כמו ״ראש״, בעוד הקואליציה היא הצוואר, הראש לא יכול לזוז מילימטר בלי הקואליציה. קיבלנו תקציב לתנועות הנוער 6 מיליון. מבנה לכנפיים של קרמבו 10 מיליון. הקצאה לתנועת איילים, כפר סטודנטים ועוד, אני לא טוב בלרוץ ולספר לתקשורת מה אנחנו עושים.

חנוך דרך ארליך: לא שיתפנו בקואליציה פעולה בנושאים שחשובים לנו, וכך העיר הפסידה. בעוד שס מאפשרת שיח וחיים משותפים, הפלג של יהדות התורה לא מוכן ולא רוצה לאפשר חיים משותפים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*