עצי הדר מרחפים ורקפות באוויר

עצי הדר מרחפים ורקפות באוויר

בית ספר אשכול, בניהולה של גב' רינת ברקוביץ, ורכזת הקיימות גב' שלומית ליבשין, התחבטו רבות בשאלה כיצד להפוך את הפטיו המרוצף בבית הספר למרחב אקולוגי מיוחד במינו? כיצד לחבר את המרחב שבין כיתות בית הספר אל הסביבה בה פעילים הילדים? סופו של יום בית הספר זכה לגינה אקולוגית מרשימה ונעימה, אותה הקימו יחד תלמידים, מורים והורים.

אחרי ישיבות, פגישות והתייעצות, בלוויה המקצועי של גב' גלית פרג מטעם איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, הוחלט להקים בבית הספר מרחב אקולוגי בפטיו בדגש על מצעים מנותקים או אם תרצו בתיאור ציורי יותר: "גינה באוויר".

לפני שהצוות יצא למלאכת תכנון הגינה, כינסו בבית הספר את שכבת כיתות ד'. "בתהליך סיעור מוחות", מספרת רינת ברקוביץ, מנהלת בית הספר, "העלו התלמידים רעיונות יצירתיים למה יהיה במרחב. צוות בית הספר ריכז את הרעיונות ויצאנו למלאכת התכנון".

שלומית ליבשין, רכזת הקיימות של בית הספר אשר הובילה את התהליך מוסיפה ואומרת, "המרכז יקדם תהליכי למידה משמעותית בבית הספר ויחד עם זאת ישמש כפינה רגועה ושקטה לתלמידים". ליבשין מציינת כי "מאז שהתחלנו בתהליך ההקמה, התלמידים כבר לא אומרים לי בוקר טוב אלא: שלומית, מתי ממשיכים לעבוד במרכז?".

תהליך ההקמה החל בפריסה של יריעות פלריג על גבי השטח המרוצף. על גבי היריעות פוזרו שבבי עץ שהובלו ידנית למתחם על ידי התלמידים, המורים, אב הבית והורים שהתגייסו לעזור. שבילים וקווי מתאר סומנו בחלוקי נחל ודולבים שהוזמנו במיוחד הוצבו כדי לשמש כערוגות. בדולבים נשתלו, ירקות ועצי פרי ובמרכז המתחם נשתלו צמחים לגינה מושכת פרפרים.

אירוע חשיפת הגינה התקיים בשבוע שעבר וד"ר ענת רוזן שאף נכחה באירוע מספרת "התרשמתי עמוקות מהיוזמה שהוקמה בבית ספר אשכול. אין ספק כי היתה כאן עבודת צוות מאומצת והיה מרגש לראות את השותפות העמוקה של תלמידי בית הספר בתהליך. מדובר בתהליך חינוכי מעמיק ומרתק המהווים דוגמא מדהימה לתהליך של למידה משמעותית. אני גאה בסיוע של הצוות שלי בתהליך ומבקשת להודות מקרב לב לגלית פרג, מרב יגר, קרן קיזלשטיין ונועם ואן דר האל".

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה בעיריית אשדוד: "תהליך הקמת היוזמות החינוכיות בעיר בכלל ובבית ספר אשכול בפרט התאפשר הודות לשיתוף פעולה מיוחד במינו המתקיים פה בעיר. ברצוני להודות מקרב לב למשרד להגנת הסביבה על התמיכה התקציבית, לצוות בית הספר על התהליך המדהים ולצוות האיגוד על המקצועיות והמסירות בה לוו התהליך".

צילום : תם כתום

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*