עסקים ומתנדבים מה הקשר?

עסקים ומתנדבים מה הקשר?

במהלך השנה מתקיימות פעילויות התנדבות רבות בעיר אשדוד, החל ביום המעשים הטובים השנתי בעיר, חלוקת סלי מזון, סיוע בקניית תרופות, עזרה לאזרחים ותיקים ועד התארגנות התנדבותית לסייע בנושא נגיף הקורונה. מעבר לתוכניות ההתנדבות הרגילות יש בעיר אשדוד עשרות עמותות ותוכניות התנדבות נוספות בהן מתנדבים כל החפצים בכך.

עם הגעת משבר נגיף הקורונה ותקופות הסגר, נוכחנו לראות יותר מאי פעם כמה חזק הצורך הבסיסי בקהילה חזקה, מתנדבת ותומכת ואכן רבבות מתנדבים ומתנדבות נוספים מכל קצוות העיר נקראו אל הדגל, לסייע לחלשים, לנפגעים, לשכינהם וגם לזרים. איכשהו המתנדבים תמיד שם כשאנחנו צריכים אותם, אבל האם אנחנו לוקחים אותם כמובן מאליו? מה אנחנו עושים בחיים שלנו, בעיר או בחברה כדי להראות למתנדבים שהעשייה שלהם בולטת וחיונית? הרי הם גיבורים אנונימיים ללא גלימות ומסיכות ובלי שום סממן שיסגיר אותם. רוב המתנדבים עושים את מה שהם עושים כי הם יודעים שהם צריכים להיות האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, כי אם לא יהיו אין ערובה שמישהו אחר יהיה אך ההתנדבות לעיתים קצת שוחקת האם הם תמיד ימשיכו להתנדב כחלק בלתי נפרד מאורח חייהם?

אנחנו לא יודעים. אבל מקווים שכן.

למדינת ישראל או יותר מדויק לחברה הישראלית ולאזרח הפשוט אין את הפריבילגיה לוותר או לא להוקיר ולשמר התנדבות. חובתנו לדאוג שאנחנו נעמוד מאחורי כל מי שבכל זמן שעמד לו כוחו נמצא שם עבור אלו שלא.

פרויקט באר המשאלות הוקם בשביל המטרה הזאת, בשביל שלא נשכח את המתנדבים, שנלמד לזהות אותם ולהקיר אותם, מגיע להם. באר המשאלות דואגות שהמתנדבים לעולם לא ישכחו או יוזנחו וחרטה על דגלה לשים את המתנדבים במרכז. באר המשאלות חברה לעשרות מהמותגים הגדולים והמשפיעים בארץ כדוגמת ארומה ישראל, גלידת גולדה, מגה ספורט, קפה קפה, סטימצקי ועוד.

ביוזמה משותפת של המנהל לשירותים חברתיים, המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בעיריית אשדוד ובאר המשאלות כעת נפתחת האופציה לכל עסק בעיר להפשיל שרוול ולסייע במאמץ החברתי! איך? הפרויקט קורא לכם בעלי העסקים לפרגן למתנדבים במשהו קטן על חשבונכם כדי להמתיק להם את היום! על פי מחקרים רבים שחקרו מה הפעולה האפקטיבית החזקה ביותר לשימור עשייה חברתית והתנדבות היא להגיד "תודה!". מאמינים שזה כזה פשוט? שבכל המחקרים לא הצליחו למצוא שום פעולה טובה יותר לשימור התנדבות בקהילה?

אם אתם בעלי עסקים ויש לכם רעיון ל"תודה" קטנה שתרצו להעניק למתנדבים מלאו את הטופס הבא.

למידע נוסף אודות פרויקט באר המשאלות ניתן להיכנס לקישור הבא

רוצים לחפש עמותה או תוכנית להתנדב בה? ללוח ההתנדבות ללחוץ כאן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*