עם אחד על במה אחת

עם אחד על במה אחת

לאשדוד יצא מוניטין של עיר קולטת עלייה. מאז שהעולה הראשון הניח בה את רגלו, לא פסקה היא לקלוט עולים. גלים גלים של עולים באו בשעריה ב-60 שנות קיומה ובנו בה עיר לתפארת מדינת ישראל. בזכות העולים הפכה אשדוד לעיר החמישית בגודלה בישראל ולאחת הערים המרשימות בארץ. ביטוי לעליות הברוכות הללו ולתרומת העולים לחוסנה של העיר, ניתן לראות במסגרת הפסטיבל המיוחד והייחודי "עולים על הגל", אותו ארגנו מחלקת הקליטה של עיריית אשדוד ומשרד הקליטה.

פסטיבל "עולים על הגל" לבש השנה פנים חדשות. הרחבה של קריית התרבות התהדרה בעשרות דוכנים של אומנים-עולים, בדמויות תיאטרליות של שחקני תיאטרון ברמוזה, בהרכבים מוסיקליים שניגנו ברחבה ובאווירה חגיגית וססגונית. ציבור רב הצביע ברגליים והגיע לרחבה. סייר בין הדוכנים, נהנה מהיצירות ומעבודות האומנים ומהאווירה הקסומה של שעות בין הערביים והערב, על רקע נופו הנאה של המשכן לאומנויות הבמה. היתה זו בהחלט הזדמנות יפה לראות פריטים אומנותיים המזכירים תרבויות עמים ומזכרות מ"בית אבא". הזדמנות להתחכך, לשוחח, לחוש ולהאזין לצלילי הניגון ולבליל הלשונות. אך גולת הכותרת היתה בתוך המשכן.

"פסטיבל 'עולים על הגל' מתקיים זו השנה ה-14 באשדוד, תוך שהוא נותן ביטוי לכל קהילות העולים שהגיעו לאשדוד ובנו בה את ביתם" אמר סגן ראש העיר מר ולדימיר גרשוב, העומד בראש ועדת ההיגוי של הפסטיבל מיומה הראשון. גרשוב בירך את באי הפסטיבל בשמו ובשם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, תוך שהוא מחמיא לכל ציבורי העולים לדורותיהם ולמחלקת הקליטה בראשות דניאל שמלב.

שרת הקליטה ח"כ סופה לנדבר שיבחה את שיתופי הפעולה עם אשדוד וציינה את תרומת העולים לחוסנה של מדינת ישראל. "את העולים אפשר לראות בכל תחומי החיים" אמרה והדגישה: "תרומתם ברורה וחד משמעית". השרה תיארה את המאמצים שעושה המדינה בהבאת עולים לארץ ישראל והודתה לכל מי שמטה שכם ומסייע בדרכו לקליטת העולים.

בסיום הברכות החלו המופעים ובמשך שעה וחצי רחשה הבמה בפעילות שהביאה לידי ביטוי, תרבות ומסורת של קהילות שונות שנקלטו ופועלים באשדוד. כך אפשר היה להנות משירה מוגרבית מצפון אפריקה (להקה "לוס אמיגרנטוס" ואושי דבן), מריקוד פלמנקו וניגון גיטרה מספרד, מריקוד מלהיב של הבאלט הגרוזיני הלאומי, מוזיקה ממולדובה (נגנים וירטואוזים יוליה ושאול בן הר), ביצוע לשיר אתיופי אתני (להקת "אזנרו"), שיר בלרוסי (רפאל) וריקוד רוסי בביצוע שואו בלט "ויזוי" שליוו גם את סולן האופרה הישראלית פליקס ליבשיץ בקטע יידיש, ריקודי פולקלור ומחול עמים מהקווקז (להקת ברקת), מהודו ומארגנטינה (ביצוע טנגו של להקת "טנגו ארגנטינאי"), שנסונים בצרפתית (ליז ממן) ומחרוזת שירים ברוסית ואוקראינית בביצוע להקה "תפוח בדבש" (סולנים ילנה קרלין וקונסטנטין קוטלניקוב). על מלאכת ההנחיה נצחו בחן יוליה פלדשרוביץ' ורפאל.

20160908_210202

דניאל שמלב, מנהלת מחלקת קליטה בעיריית אשדוד, הודתה ל"תיאטרון פולקלורי", מפיק האירוע, וציינה כי היה זה אירוע של "קיבוץ גלויות על במה אחת". מאות האנשים שביקרו בפסטיבל הגיעו מכל הקהילות וגם האומנים, היוצרים והעומדים מאחורי מופעי הבמה נתנו ביטוי לכל הקהילות. שמלב הודתה למשרד הקליטה על שיתופי הפעולה ולצוות משרדה ונפרדה ב"להתראות בפסטיבל הבא".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*