על קונה רכבים לפירוק כבר שמעת?

על קונה רכבים לפירוק כבר שמעת?

הרכב הישן שלכם כבר לא כמו שהיה בעבר: הוא בולם בפתאומיות, מבלה שעות ארוכות במוסך ועולה לכם ביוקר. חוויית הנהיגה נעשית כבר מטרד ויתרה מכך, נסיעה עמו מהווה סכנה לכם, לנוסעים ולנהגים אחרים על הכביש. הגיע הזמן להיפרד בידידות ולהחליף אותו במודל משודרג, בטיחותי ומהנה יותר. רכבים ישנים מזהמים את כדור הארץ ולכן, הפרידה מהם היא גם סוג של מעשה אקולוגי חברתי.

מכירה בסגנון אחר

אז אחרי שהחלטתם שאתם ממשיכים בכבישים עם רכב אחר, השאלה הנשאלת היא מה עושים עם הרכב הישן לפני שעוברים הלאה. בפני מי שמעוניין למכור רכב עומדות מספר אופציות: הראשונה היא לפרסם את הרכב ולהציע אותו כמועמד למכירה בלוחות השונים. הבעיה היא שהאופציה הזאת עשויה לעלות לכם במשאב היקר – הזמן שלכם. לענות לפניות, להציג את הרכב בפני מתעניינים, לנהל מו"מ קשוח על המחיר – הרבה כאב ראש ולא בטוח שבכלל תצליחו למכור אותו במחיר אטרקטיבי. האופציה השנייה היא לבצע טרייד אין תמורת רכב חדש עם חברות רכב או חברות השכרה. כלומר, לרכוש רכב חלופי כך שהמחיר שלו "יקזז" את עלות הרכב שנמסר. לרוב מדובר בפערי מחיר גדולים מאוד ולא בהכרח תקבלו תמורה הוגנת בעד הרכב וכמובן, תצטרכו להוסיף הרבה מאוד כסף תמורת רכב חדש ולבחור רכב ספציפי מתוך ההיצע של אותה חברה עמה בוצע הטרייד אין. האופציה השלישית היא מכירת הרכב לפירוק.
בעבר ישראל הנהיגה תוכנית גריטה לרכבים אשר תגמלה בעין יפה את מי שמוסרים את הרכב שלהם לגריטה. תהליך פירוק שבמסגרתו מחלצים מהרכב את חלקי החילוף החיוניים ומעבירים את החלקים לרכבים חדשים. כיום תוכנית הגריטה השתנתה וכרגע מיועדת רק לרכבים מסחריים אבל בפני המוכרים עומדת אופציה פרטית של מכירה לקונה רכבים לפירוק.

הרכב המתגלגל – חלקי החילוף שעוברים לרכב אחר

קונה רכבים לפירוק הוא לרוב מגרש רכב בעל המיומנויות והידע הדרוש לבצע פירוק של חלקי חילוף באמצעות כלים מתקדמים ובדרך מקצועיות. הוא נהנה מחומרי הגלם של הרכב שירד מהכביש ויכול לספק כך חלקי חילוף לרכבים שהוא מוכר או נמצאים אצלו בתיקון ואתם מרוויחים על הרכב הישן כסף. רבים מדמים תהליך זה לתרומת איברים. הרכב הישן שלכם תורם את חלקיו למען קיומם של רכבים אחרים שעוד יכולים לתפקד הודות לחלקי החילוף שנתרמו לו.
אומנם לא קיים מחירון אחיד של קונה רכבים לפירוק, אבל ניתן בהחלט לברר מראש מה המחיר המשוער או לקבל הערכה במסגרת הצעת מחיר. לרוב יילקחו בחשבון גורמים כמו שנת ייצור הרכב, המצב של הרכב כתוצאה מטיפולים ותחזוקה שוטפת, סוג הרכב, הדגם של הרכב ועוד. היתרון במכירה לקונה רכבים לפירוק הוא בכך שאפשר לקבל תמורה הוגנת בעד הרכב וכן לבחור את שיטת התשלום המועדפת – העברה בנקאית, תשלום בצ'ק, תשלום בכרטיס אשראי או תשלום במזומן.

גוררים את הרכב כל הדרך למגרש

מגרשים רבים המספקים שירותי רכישת רכבים המיועדים לפירוק מציעים גם שירותי גרירה 24/7 בפריסה ארצית. כך שאם הרכב שלכם אינו מתפקד או נהיגה בו עשויה להעמיד אתכם בסכנה תוכלו לזמן שירותי גרירה וליהנות מהסעת הרכב למגרש וליהנות מתשלום ומשקט נפשי הנלווה לתהליך הפירוק.

חפשו מגרש רכבי פירוק אמין ומומלץ ובררו כמובן את התמורה המוערכת בעד הרכב שלכם וכן בדקו כיצד מתבצע התשלום ותוך כמה זמן. אחרי שהרכב הגיע למגרש וקבלתם בעדו תמורה כספית תוכלו להתחיל בתהליך החיפושים בעקבות הרכב הבא שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*