על ההבדלים השונים בין סוגי הדשא הסינטטי

על ההבדלים השונים בין סוגי הדשא הסינטטי

כאשר מתחילים לחפש דשא סינטטי, מגלים הפרשים בטווח המחירים בין הסוגים השונים. כיצד נוכל להבדיל בין הסוגים השונים ולדעת מה המחיר המומלץ לצרכן? ניתן למצוא את התשובות במאמר הבא.

כדאי לרכוש ידע נוסף בתחום הדשא הסינטטי על מנת להבין מה ההבדלים בסוגים השונים של הדשא הסינטטי ובטווח המחירים. בזכות ידע נרחב על הנושא אפשר לבחור את הדשא הסינטטי המתאים ביותר לצרכים ומשתלם ביותר מבחינה כלכלית. החברה שממנה רוכשים דשא סינטטי צריכה להיות אמינה ולספק אחראיות למינימום חמש שנים.

צפיפות הסיבים, משקל המרבד וגובה הסיבים – משפיעים על איכות הדשא הסינטטי

המשקל של המרבד מצביע על רמת איכות הדשא הסינטטי. מרבד דשא סינטטי סטנדרטי שוקל 1.5-2.5 ק"ג, בניגוד לדשא סינטטי איכותי ששוקל 2.5 ק"ג ומעלה. רמת האיכות גבוהה יותר כאשר ישנו משקל רב מכיוון שהוא מצביע על רמת צפיפות חומר גבוהה.

צפיפות הסיבים (מספר הסיבים שיש בכל מ"ר במרבד) משפיעה מאוד על איכות הדשא הסינטטי. במידה ויש צפיפות גבוהה – כך יש לדשא הסינטטי אפשרות לשרוד יותר טוב מול שחיקה ודריכות, וגם להישאר בעל מראה טבעי.

גורם נוסף שמשפיע על איכות וגם על מראה הדשא הסינטטי הוא גובה הסיבים. כלומר, דשא סינטטי שנראה "פראי" יותר יהיה עם סיבים בגובה רב יותר (40 מ"מ) לעומת דשא בעל מראה מכוסח וקצר, שיהיה עם סיבים קצרים יותר (25-32 מ"מ). טווח גובה הסיבים שלא כדאי לחרוג ממנו הוא 20-40 מ"מ. הסיבה נעוצה בכך שאם בוחרים סיבים קצרים יותר מ-20 מ"מ יש סיכוי שהם יישחקו בגלל דריכות מרובות. מצד שני, אם הסיבים גבוהים מ- 40 מ"מ – הם עשויים להיראות כשטיח ולהישכב יחסית בקלות.

לרכישת דשא סינטטי במחירים משתלמים

הפן הכלכלי של דשא סינטטי – על הסוגים השונים וטווח המחירים

הדשא הסינטטי הקצר מזכיר במראהו שטיח, ולא מומלץ להתקנה במקומות שמיועדים בהם לדרוך על הדשא. הוא בעל סיבים קצרים (7-12 מ"מ) ומחירו יכול להיות 20-40 ₪ למ"ר.

הדשא הסינטטי הבינוני נראה כמו דשא מכוסח (ניתן לבחירה מתוך מגוון דגמים וצבעים), ומתאים לשילוב בבתים פרטיים, שטחים ציבוריים ועסקים. הסיבים שלו בגובה 25-32 מ"מ, ומחירו נע בין 60-140 ₪ למ"ר.

הדשא הסינטטי הגבוה בעל מראה "פראי" במקצת (ניתן לרכישה בשלל דגמים וצבעים), ומיועד לשילוב בשטחים ציבוריים, עסקים ובתים פרטיים. בזכות היותו נעים במיוחד למגע אדם, הוא מהווה פתרון אולטימטיבי להתקנה במקומות עם ילדים ופעוטות. הוא בעל סיבים גבוהים (בגובה 35-42 מ"מ) ומחירו נע בין 80-180 ₪ למ"ר.

יש לשים לב שיש חשיבות רבה לצפיפות הסיבים ומשקל המרבד מכיוון שהם יכולים להיות הסיבה לכך שדשא סינטטי קצר יהיה יקר יותר ממחיר דשא סינטטי גבוה. בנוסף, עקב כך ניתן להבחין בשני מרבדי דשא סינטטי בעלי אותו גובה סיבים אבל מחיר שונה. לדוגמה, צפיפות הסיבים של דשא סינטטי בגובה 40 מ"מ יכולה לעלות 80 ₪, לעומת מרבד דשא סינטטי נוסף שהוא גם בגובה 40 מ"מ אבל עם רמת צפיפות סיבים גבוהה יותר ועולה 160 ₪.

סוג הדשא הסינטטי שבוחרים חייב להלום את ייעודו, וכך גם להתאים ליכולות הכלכליות של הלקוח. חשוב לבצע השוואות מחיר ולבדוק את הנתונים השונים שקובעים את איכות הדשא הסינטטי ולעתים יוצרים הפרשים במחירים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*