"עליה וקוץ בה" – התיאטרון הקהילתי 'אנדנט'

"עליה וקוץ בה" – התיאטרון הקהילתי 'אנדנט'

בשבוע האחרון התקיים מחזה מקורי 'עלייה וקוץ בה", בניצוחם של קבוצת התיאטרון הקהילתי 'אנדנט' – "יחד", המורכבת מהורים וילדים יוצאי אתיופיה. מאות משתתפים הגיעו לצפות בהצגה שסיפרה על הגשמת חלומות, על העלייה לארץ ישראל ועל התמודדות עם קשיי הקליטה, התסכול ותופעות של התמכרות ואלימות במשפחה.

קבוצת התיאטרון 'אנדנט', הינה קבוצה שהוקמה על ידי תחום עולים ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד ומטרתה להשמיע את קולם של הקהילה, לחזק את המורשת וליצור קרבה ודיאלוג באמצעות אמנות וכן להפחית את הסטריאוטיפים הרווחים בחברה.

תהליך העבודה בתיאטרון הקהילתי משלב תכנים מעולמם האישי של המשתתפים, תוך התנסות בתיאטרון ובדינאמיקה קבוצתית. התכנים מבשילים לכדי הצגה, המוצגת בפני הקהילה המקומית ומהווה מפתח להתמודדות עם בעיות הרלוונטיות לכל משתתף בקבוצה וכן לקהילה כולה.

את הערב הנחה אבי יצחק, פעיל חברתי בקהילה, שסיפר על ההתרגשות ועל ההכנות לאירוע והזמין לבמה את הגב' סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית שאמרה "כולנו רוצים חברה סולידרית והוגנת יותר. שינוי אמיתי צריך להתחיל בעשייה, אנו ברשות פועלים רבות בתחום העולים לקהילת יוצאי אתיופיה. הנה דוגמה חיה לפעילות שמביאה לידי ביטוי את הדילמות והאתגרים איתם מתמודדים בקהילה. במהלך הקיץ הקרוב נקיים בעיר פעילויות ואירועים שונים הפתוחים לקהל הרחב, בהזדמנות זו, אני מזמינה את כולכם להצטרף ולקחת חלק".

אליהו גבייה, רכז יוצאי הקהילה ברשות, תיאר את הדרך "התהליך הפך את הקבוצה למשפחה, שיצרה תוצר מדהים. התיאטרון הקהילתי הוא כלי להשמעת קולם של הקהילה ומהווה דרך חדשנית לביטוי והעצמה, ידעתי שהתיאטרון הקהילתי הוא הכלי הנכון עבורנו, לאורך השנה למדו המשתתפים להביע את עצמם דרך הבמה והמשחק" והודה לכלל השותפויות בעיר, על העשייה הברוכה, בכללם מוקד קליטה, תחום נוער, לשמואל מהרט, מנהל מחלקת עולים בעיריית אשדוד, לווגאי טבג'ה, מנחה ארצית ומנהלת תכנית "הדרך החדשה", תחום יוצאי אתיופיה ברשות הלאומית למלחמה בסמים ולרפ"ק דודו תורגמן, סגן מפקד תחנת משטרת אשדוד.

את הערב כיבדו בנוכחותם הקייס וובה אשטו, המנהיג הרוחני של קהילת יוצאי אתיופיה שבירך את המשתתפים ואת העוסקים במלאכה והרב משה ברוך, רב קהילת יוצאי אתיופיה, שציטט מתוך ספר תהילים (פרק קל"ג) "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" ובירך על פעילותם של אליהו והרשות לאיחוד הקהילה

בהצגה שולבו להקת 'הפרחים של היום והפירות של המחר', 16 ילדים וילדות שרקדו ריקוד מסורתי, שסימל את החיבור לשורשים ולמקורות. בסיום ההצגה, חולקו תעודות הוקרה ופרחים לשחקנים על היותם קול לאנשים רבים והצבתם בקדמת הבמה. ההצגה צפויה לעלות בשנית בחודשים הקרובים והנכם מוזמנים לעקוב אחר הפרסומים באתר ובפייסבוק הרשות. אין ספק שהיה ערב מעציםשיהיה קיץ בטוח לכולנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*