עליה במספר התיכונים בעיר המוגדרים ערכיים וחברתיים

עליה במספר התיכונים בעיר המוגדרים ערכיים וחברתיים

11 בתי ספר בעיר נכנסו לרשימה הארצית היוקרתית של התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים החברתיים והלימודיים, זאת לעומת 4 שנכנסו לרשימה אשתקד.  נתון נוסף , אשדוד הינה  העיר השנייה אחרי ירושלים  במספר בתי  הספר שנכנסו במדרג הגבוה ביותר , המדרג הראשון ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי: "תפקידה העיקרי של מע׳ החינוך הוא עיצוב החברה ודור העתיד, עם דגש על החינוך הערכי לצד ההישגים בלימודים.״ 

משרד החינוך פרסם את רשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכייםהחברתיים והלימודיים לשנת – תשע"ו, מתוכם 11 בתי ספר מהעיר אשדוד, לעומת שנה  קודמת בה נכללו 4 תיכוניםבתי הספר אשר נכנסו השנה לרשימה בעיר אשדוד הםמקיף ג',מקיף ד',מקיף ה' , מקיף ו', מקיף ז' מקיף ח', , מקיף ט ,מקיף "עמיתי', אורט ימי מרכז נוער ע"ש משה קו  וישיבת נווה הרצוג '. 

להלן הודעת משרד החינוך על בחירת בית הספר :

משרד החינוך מתגמל מדי שנה, עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

בהלימה לתמונה החינוכית – גם במסגרת התגמול הדיפרנציאלי בתי הספר נמדדים על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות ועוד.

בשנת הלימודים תשע"ו זכו בתגמול 277 תיכונים. סך התגמול נע בין כ– 3,000 – 8,000 שקלים.

הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם ביחס לשנה הקודמת ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותרהדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מוסיף:

תודה מיוחדת לאריה מימון ,ראש מנהל החינוך על הובלת מע' החינוך באשדוד, בנחישות ובעקביות לצמרת החינוך בישראל. ברצוני לברך גם את מנהלי בתי הספר, המורים, וועד ההורים העירוני, וכמובן התלמידים  על מאמציהם הרבים

הממונה על החינוך,מר יהודה פרנקל :

״זהו הישג נפלא המהווה חלק מתוכנית ארוכת טווח של מערכת החינוך במטרה להמשיך ולהצעיד קדימה את ילדינו ולהכינם בכל התחומים לקראת המחרברצוני להודות לראש מינהל החינוך, מר אריה מיימון, המצעיד את מערכת החינוך באשדוד ביד רמה אלי הצלחות בכל הרמותדבר המשתקף בכך שהרוב המוחלט של בתיה"ס באשדוד נכלל בין מצטייני משרד החינוך״.

בתי הספר יתוגמלו על ההישגים הבאים:

  • הישגים חברתיים – מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות.
  • הישגים ערכיים – קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה
  • הישגים לימודיים – זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות במבחני בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית. קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות.
  • המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומאניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח.
  • שמירה על טוהר בחינות ועל איכות תהליכי ההערכה בבתי הספר

יש להדגיש כי בתי הספר במגזרים הלא יהודיים, אשר בוגריהם מתנדבים לשירות צבאי לאומי או אזרחי לא יפגעו בשל מחסור בתקנים: כל בית ספר בכל אחד מהמגזרים יושווה לבתי הספר במגזר שלו בלבד.

אריה מימון ,ראש מנהל החינוך ״מצוינות היא מדד חשוב אך בוודאי שאינו מדד בלעדי.באותה נשימה אנחנו בוחנים את הערכים  הישגיים ושוויוניות.כל ארבעת המרכיבים מהווים מקשה אחת של עבודה חינוכית מתואמת. אני גאה במנהלים ובצוות ההוראה בבתי הספר על הירתמותם להוציא לפועל של חזון ראש העיר המתבסס על אותם ארבעת הדגלים״

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*