עיתוי מושלם ללמוד על חירום

עיתוי מושלם ללמוד על חירום

משלחת רשמית מברזיל לא יכלה למצוא עיתוי מושלם כדי ללמוד על התמודדות עם מצבי חירום. היום הם הגיעו לאשדוד וביקרו במרכז ההפעלה ובמוקד העירוני ושמעו סקירה מקב"ט העיר אל"מ אריה איטח ומעו"ד דוד דבש – מנהל המוקד. המשלחת התפעלו מאוד מהניסיון המוכח, מהטכנולוגיה המתקדמת ומתורת ההפעלה של המערכת העירונית.

תכנית אירוח של משלחת מברזיל שנקבעה לפני זמן רב זכתה לעיתוי מושלם. המשלחת שבאה ללמוד על התמודדות עם מצבי החירום בישראל, לא תיארה לעצמה שהיא תגיע לכאן בדיוק לאחר סבב לחימה והתמודדות עם ירי טילים. תיאום האירוח החל בבקשה של שגרירות ברזיל בישראל למשרד הכלכלה, לארח משלחת רשמית מהמשרד לענייני אזרחים ואוכלוסייה מברזיל העוסק בביטחון אזרחי, ולקיים ביקור מקצועי שתכליתו היא ללמוד מקרוב על היערכות מדינת ישראל להתמודד עם מצבי חירום אזרחיים, ועל התמודדות עם אתגרי משק המים בישראל. מועד הביקור נקבע לימים ב'-ה', 18/7-21/7, והיום הם ביקרו באשדוד.

הרכבה של המשלחת הרשמית מלמד על החשיבות שהיא מעניקה ללימוד נושא החירום והרצון להיעזר בניסיון הישראלי. המשלחת במעמד סגן שר פדרלי, מר לואיז גלוואיו H.E. Luiz Galvão) ) מהמשרד לענייני אזרחים ואוכלוסיה, ובה 11 חברות וחברים נושאי תפקידים בתחום הביטחון האזרחי בברזיל. למשלחת התלוו נציגי משרד החוץ ושגרירות ברזיל.

אתמול הם ביקרו ברמלה, במכללה הלאומית לאיתנות ישראלית, וברשות הלאומית לניהול חירום ושמעו סקירות ותדריכים על תרחישי חירום ברמה הלאומית. ממשטרת ישראל הם למדו על המענה המשטרתי למצבי חירום אזרחיים. ממשרד הבריאות – על המענה הרפואי במצבי חירום, ומפיקוד העורף הם למדו על שורה של נושאים ובהם חוסן ונכונות האוכלוסייה להתמודדות עם מצבי חירום שונים, אתגרי החירום של ישראל, סקירה כללית על מערך ההדרכה של המטה, והוצג בפניהם מקרה בוחן בנושא חוסן ומוכנות האוכלוסייה לחירום.

את היום השני (9/8), אשר הוקדש לגופי ההצלה והרשויות המקומיות, הם התחילו במרכז המבצעים הארצי של מד"א ובמכללה לכבאות והצלה של כב"ה. לאשדוד הם הגיעו בשעות הצהריים למפגש עם קב"ט העירייה אל"מ אריה איטח – ראש אגף חירום ואבטחה אשדוד. איטח אירח את המשלחת במרכז ההפעלה ונתן סקירה כללית על ההיערכות והאתגרים של העיר לחירום ועל ההכנות של הרשות המקומית לטיפול במצבי חירום. לאחר מכן הם ביקרו במוקד העירוני ושמעו סקירה על משמעות המוקד במצבי חירום, השימוש בטכנולוגיות חכמות והרכבת תמונת מצב ריאלית לגיבוש מענה מיטבי למצב החירום. את היום הם חתמו בסיור לאורך החוף ובהיערכות העירונית לצונאמי.

אריאלה רוזנטל, מנהלת קשרי החוץ של עיריית אשדוד ומתאמת הביקור, אמרה כי אשדוד נבחרה להציג בפני המשלחת את מודל החירום הייחודי שהיא פיתחה ואת התמודדותה עם אתגרים הנוגעים להיערכות למצבי החירום. "תודה על הבחירה באשדוד ותודה לכל מי שנטל חלק באירוח המקצועי באשדוד" אמרה.

המשלחת תמשיך את ביקורה בישראל עד יום חמישי, בהתאם לתכנית שגובשה בין משרד החוץ ושגרירות ברזיל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*