עיצוב המטבח: 2 העיצובים הפופולאריים בעולם

עיצוב המטבח: 2 העיצובים הפופולאריים בעולם

ממטבחי השף המפורסמים בעולם ועד למטבח הביתי הצנוע, ישנם עיצובים חוצי יבשות, ופריטי עיצוב שתמצאו בכל מטבח בעולם. כירה, בין אם עץ בעולם השלישי או אינדוקציה בעולם הראשון, כיור, בין עם גיגיות עם מים מהנהר או שיש איטלקי עם ברזים אלקטרוניים שפותחים את עצמם, ועוד אלמנטים חוצי יבשות וזמן, שמגיעים כל אחד ממקום אחר.

בסופו של דבר, עיצוב מטבח קלאסי נפרש בין שני עמודי תווך – המטבח המודרני והמטבח הכפרי. בשני העיצובים הללו ניתן למצוא גמישות גבוהה מאוד כשנכנסים לפרטים הקטנים, גם במבנה וגם בציוד הנלווה, ולייצר לעצמכם את המטבח האולטימטיבי, מטבח שגם מזמין אתכם לבשל בו להנאתכם, וגם אטרקטיבי מבחינת המראה. בשתי מילים? מטבח מנצח!

עיצוב מטבח מודרני:

העיצוב הפונקציונאלי הוא המאפיין העיקרי של המטבח המודרני. נוח, נקי, נגיש, חד, פשוט ומדויק. המטבח המודרני מעוצב בצורה שמעודדת בישול בנוחות עם דגש על יעילות השימוש. העיצוב עצמו נקי, כלומר עם מינימום חפצים מיותרים, בהשראת העיצוב התעשייתי. המילה "תעשייתי" עלולה לעורר תגובה שלילית בהתחלה, בייחוד עם הקונוטציה היא של אזורי תעשייה לא מטופחים, אבל ההיפך הוא הנכון.

הרעיון בעיצוב תעשייתי הוא יעילות וניקיון, תוך ניצול אופטימאלי של השטח. עיצוב מסוג זה יוצר מטבח נקי, לא רק במראה, אלא מטבח שקל לתפעל וקל לנקות אותו, דבר חשוב מאין כמותו במקום בו אתם מכינים ארוחות למשפחה. היעילות מופקת מהחשיבה על הפרטים הקטנים, מה משתמשים ואיפה, מה צריך להיות נגיש ואיך, וכך נבנה מטבח שקל לעבוד בו, קל לגשת אליו, וקל לנקות אותו, או פשוט המטבח האידיאלי.

מטבח כפרי, לאווירה אחרת

המטבח הכפרי לא בהכרח נופל מעמיתו המודרני, אך כאן הדגשים מעט אחרים. גווני הכסף והשקוף של המטבח המודרני מתחלפים בגווני עץ ולבן רך ועדין, וכמובן גם חומר העבודה העיקרי, או לפחות הגימור, הוא העץ, ולא המתכת והזכוכית. האווירה שנוצרת במטבח הכפרי על הגוונים וה"גסות" של הגימור העבה יותר היא בהחלט ביתית יותר, ורבים מעדיפים את  המטבח הכפרי על שום האווירה שעיצוב זה מביא עימו.

השימוש בעץ מלא יוצר אווירה שאי אפשר להתעלם ממנה, נוסטלגיה, בית, כפר, ולכן העיצוב נקרא כפרי. אם אתם רוצים שבביתכם המטבח יהיה לב-הבית, יכול להיות שעדיף שתבחרו במטבח הכפרי, שיוצר חדר מזמין שנעים להתכנס בו, ולשבת בו באווירה משפחתית ועוטפת.

בעיצוב נבון ניתן לייצר מטבח כפרי מאוד מודרני מבחינת נוחות השימוש, תוך שמירה על קווי העיצוב הכפריים שיוצרים את האווירה הייחודית שגרמה למטבח הכפרי להמשיך איתנו עד היום, בעידן המודרני והמתקדם. במילים אחרות, תוכלו כיום ליהנות מעיצוב כפרי ועוטף, העיצוב הקלאסי של פעם, אך מבלי לוותר על הנוחות של המטבח המודרני, על החידושים הטכנולוגיים שלו, והיעילות שהוא מאפשר בתהליך הבישול והניקיון שלאחריו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*