עיצוב אריזות – הדרך לרווחיות ושיווק העסק

עיצוב אריזות – הדרך לרווחיות ושיווק העסק

המשפט הידוע שגדלנו עליו, הסתכל בקנקן ולא במה שבתוכו, הופך לפחות ופחות רלוונטי. המצב כיום אפילו הפוך. התעשייה הופכת לתחרותית מאוד, משוכללת ובינלאומית – במצב כזה קשה מאוד לייצר לאורך זמן מוצר שאין למתחרים, אפילו כאשר מדובר במוצרים מתוחכמים מאוד. ניתן לראות באיזו מהירות צצו מתחרים ראויים לאייפון, פסגת הטכנולוגיה של העשור האחרון, וכיום השוק כבר מוצף בחיקויים זולים, אך באיכות לא רעה, מסין.

אז מדוע שצרכנים ישלמו עשרות אחוזים יותר על מוצרים מסוימים בעוד הם יכולים למצוא חלופות ראויות – בגלל הקנקן!

הערך הנתפס של האריזה

בשיווק נהוג לעיתים קרובות לציין את ה"ערך הנתפס" של מוצרים. הערך שהלקוח מרגיש שהוא מקבל מהמוצר לעומת הערך האמיתי שהוא יקבל מהשימוש במוצר. לדוגמא, מנורת לילה שנמכרת בשוק הפשפשים, אם תימכר בחנות עיצוב יוקרתית תהיה בעלת ערך נתפס גבוהה בהרבה ללקוח, מכיוון שהיא מעניקה לו תחושת יוקרה וערך עצמי.

האריזה היא חלק חשוב ביצירת ערך נתפס גבוה למוצרים. כאשר היא נבנית בצורה נכונה היא הופכת לחלק בלתי נפרד מחווית הקניה עליה לקוחות מוכנים לשלם יותר. אך יצירה של אריזה כזאת אינה משימה קלה, והיא דורשת מומחיות גבוהה עם שילוב בין יכולת עיצוב גרפי ועיצוב מוצר עם תפיסה תלת מימדית גבוהה.

כיצד לעצב אריזה מיוחדת

כדי להגיע לעיצוב אריזה שתעשה ללקוח חשק לשלוח אליו את היד באופן ספונטני, שתבלוט על המדף מבין שלל המוצרים האחרים או שתעניק יוקרה מיוחדת למוצר שלכם, יש צורך בתהליך שבסופו מגיעים לאריזה שהיא:

  1. מעוצבת
  2.  יעילה מבחינת ייצור
  3.  מתאימה לדרישות המדף
  4.  מתאימה לדרישות השילוח
  5.  מתאימה לדרישות הרגולציה

חיתוך בלייזר – הדרך היעילה לאריזות שמגדילות הכנסה

תהליך עיצוב של אריזה איכותית כולל הרבה שלבים של ניסוי ותהייה ואישורים מול גורמים שונים (שילוח, שיווק וכו') בתוך החברה ומחוצה לה. כדי לחסוך משאבים בתהליך הייצור הראשוני, ניתן להיעזר בטכנולוגיית חיתוך בלייזר המאפשרת ליצור אריזות בכמויות קטנות ובהתאמה אישית. כך ניתן בכל פעם ליצור אריזה מעט שונה ולשלב עדכונים בעיצוב, ללא צורך ליצור מבלט (שטאנץ) יקר המתאים לייצור בהיקפים גדולים בלבד. בנוסף, לעיתים יוצרים מראש רק סדרה קטנה של אריזות פרימיום (כגון מארז מיוחד לחגים) ואז חיתוך בלייזר מספק את הפתרון היעיל ביותר.

התאמה אישית- סוד מנצח

אך כחיתוך בלייזר אינו רק כלי לחסכון, הוא גם מפתח ליצירת אריזות שונות ומיוחדות – בדיוק כאלה העונות על הצורך של הלקוחות שהוזכרו לעיל.

התאמה אישית של אריזות היא דרך אחת להשיג זאת. פרסונליזציה היא מרכיב חשוב כיוון  במתן ערך אישי ללקוח. חשבו על קמפיין השמות המוצלח של קוקה קולה במהלכו הודפסו על פחיות שמות שונים – הלקוחות התרגשו במהלך החיפוש והמציאה של השם שלהם על האריזה.

חיתוך לייזר מאפשר לנו ליצור אריזות ייחודיות, השונות אחת מהשניה, הוא מאפשר לנו לדוגמא, לחרוט  מספר סידורי במהדורה מוגבלת של מוצר, או ליצור סדרות של אריזות שיתאימו לשמות שונים או טעמים שונים (כגון הבדלים באריזות בין בנים לבנות, סדרות של טעמים וכו').

בנוסף, חיתוך בלייזר מאפשר לעבוד עם חומרים נוספים מלבד נייר – לדוגמה, עץ, פלסטיק, גומי, סיליקון או עור – אשר תורמים לתפיסת הערך של כל מוצר. הלייזר גם מאפשר ליצור דוגמאות מורכבות, באמצעות צריבה וחיתוך, שלא ניתן להגיע אליהן באמצעות תבניות. כך לדוגמא, עיצוב תחרה או חריטה מדויקת מאוד מומלץ לבצע רק באמצעות לייזר.

לסיכום, אריזות מאפשרות להשיג יתרון תחרותי משמעותי ולייצר עבור הלקוח ערך גבוה יותר. מומלץ לנסות ולבחון טווח רחב של אריזות לפני שמגיעים להחלטה סופית לייצור המוני, ולהשאיר מקום לתיקונים. גם באריזות, כמו בכל החלטה שיווקית עסקית, כדאי לחשוב היטב על בידול וכיצד האריזה תורמת לחווית הקניה של הלקוח.

באדיבות http://www.lasercut4.com/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*