"עושה אדם זבלו אוצר"

"עושה אדם זבלו אוצר"

אוצר אמיתי נחשף בפני תלמידי בית ספר שחר הנרגשים. לאחר מאמץ מרוכז וארוך ולאחר מהלך חינוכי רב תחומי ששם דגש על תחום האמנות, יכולים תלמידי בית הספר לברך על המוגמר ולהנות מהאוצר החדש חדר שלווה לרווחת התלמידים ולהנאתם.

מנהל בית ספר שחר מר רמי רחמים ורכזת הקיימות קטי טואיל, הצטרפו אל רשימת בתי הספר בעיר אשר הכשירו עבור תלמידים חדר שלווה ירוק. החדר שהוקם בבית הספר נבנה בדגש על תחום אמנות ושימוש חוזר, כאשר הוא מחולק לשלושה מתחמים: יצירה, משחק וצרכנות ושלווה ורוגע.

במתחם הראשון, מתחם יצירה ושימור מלאכות מסורתיות, יכולים התלמידים לבטא את כישוריהם היצירתיים כאשר שאריות בדים ומכונת התפירה המפוזרים במתחם הם רק חלק קטן מהציוד המיוחד הנמצא בו. המתחם השני סובב סביב המשחק וצרכנות נבונה. המתחם נבנה בצורת מרכול גדול של מוצרים לשימוש חוזר, בדגש על תהליכי צרכנות נבונה. המתחם השלישי, מתחם שלווה ורוגע, מעוצב ברוח הקיימות ומאובזר במשחקים וספרים בנושא קיימות, כך שהתלמידים יוכלו להעביר בו רגעי מנוחה ועיון בספרים אשר יעשירו את עולמם בתחומי הסביבה והקיימות.

גם נושאים כמו מגון המינים והפרדת פסולת באים לידי ביטוי בחדר השלווה ובתהליכי יצירה ואמנות מיוחדים נבנתה בחדר פינה להפרדת פסולת וקיר בנושא מגוון ביולוגי עם תבליטים מעיסת נייר.

קטי טואיל שהובילה את התהליך מספרת, "תהליך בניית החדר היה מרתק והתאפשר תודות לסיוע התקציבי של המשרד להגנת הסביבה ותודות לרמי רחמים מנהל בית הספר שנתן גיבוי מלא, סייע והפנה לתהליך הקמת החדר גם תקציבים פנימיים של בית הספר". קטי הוסיפה "מבחינתי התהליך רק בתחילתו. הסתיים שלב ההקמה ועכשיו אנחנו מתחילים בשלב של הפעלת החדר. קיבלתי בשבועות האחרונים פניות מכל הצוות ובקשות מתלמידים רבים להיכנס לפעילות בחדר. בניתי לוח זמנים מפורט כדי לאפשר לכולם את השימוש בחדר מדהים זה ואנו יוצאים לדרך".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, ביקרה בחדר במועד החשיפה וסיפרה נרגשת "בית ספר שחר הוא בית ספר שהוסמך כבית ספר ירוק וזה מרשים לראות את התהליכים המשמעותיים המתקיים בבית הספר. חדר השלווה שהוקם כאן הוא חגיגה לעין. התחושה היא תחושה של רוגע ופשוט לא רוצים לצאת מכאן". ד"ר רוזן ביקשה להודות לגב' מרטין עובדיה, מנהלת א גף חטיבה צעירה במינהל החינוך, על שותפות אמיצה, לד"ר רננה אילן מהמשרד להגנת הסביבה על כל העזרה והסיוע וכמובן לצוות החינוך באיגוד ערים שליווה במסירות את בית הספר וגם ימשיך ללוות אותו הלאה – מרב יגר, קרן קיזלשטיין ונועם ואן דר האל.

צילום : תם כתום

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*