עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה

ממשלות ישראל לדורותיהן חוקקו חוקים המסדירים את כל תחום התעבורה. תחום זה כולל נושאים שונים: רישוי לנהגים ורכבים, חוקי תעבורה בדרכים כולל תמרורים, אכיפה על ידי משטרה, שיפוט על ידי בתי דין לתעבורה ועוד. התחום הינו מאוד מורכב, ומטבע הדברים, תמיד יש אנשים המבצעים עבירות שונות, אחרים הנפגעים מתאונות, כאלו שנפגעים בגלל החלטות שגויות של אנשי המשטרה ועוד. בכל הנושאים הללו ואחרים מורכבים, יש צורך בקבלת ייעוץ וליווי של עורך דין תעבורה.

הוא מטפל בשורה של מקרים ובין היתר: נהיגה תחת שכרות ותחת השפעת סמים, עבירות תנועה קלות וחמורות, ביטול פסילת רישיון, המרת עונשים והשגת זיכויים, וכן, טיפול אל מול גופים דוגמת: המרב"ד, וועדות ערר, משרד הרישוי, המשטרה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועוד. במקרים רבים, המעורב בעבירות תנועה או בנושאים אלו אינו מכיר לעומק את זכויותיו. למשל, יש דו"חות הנקבעים על פי מכשור דוגמת ינשוף  (לבדיקת נהיגה בשכרות), מצלמות מהירות (לעבירות מהירות) ועוד. לא תמיד המכשירים תקינים ומכוילים ולעיתים, הבדיקה נעשית שלא כדין.

יש מקרים בהם נפסל רישיון שלא בצדק, אחרים בהם הרישיון נפסל על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בתואנה כי בעליו אינו כשיר לנהיגה מסיבות רפואיות שונות. החלטה כזאת, מטבע הדברים, פוגעת בעצמאות הנהג, מהווה מכה נפשית ומוראלית, ובמקרים חמורים, פוגעת בהכנסת בעליו התלוי בו לפרנסתו. כאן יכול עורך הדין להתערב ולנסות לשנות את ההחלטה על ידי ערעור עליה. במקרים שהוא מצליח, אזי איכות חייו של הנהג נשמרת הלאה.

בכל אלו, ואחרים נוספים, יכול עורך דין תעבורה לסייע. הוא מכיר היטב את החוק ואת התנהלות המשטרה והגופים השונים ויכול להקל על לקוחותיו בנסיבות שונות. לעיתים, הוא ישיג עסקת טיעון על עבירה חמורה וימנע הגעה לבית דין לתעבורה, במידה ואין ברירה ומוגשת תביעה, אזי הוא ייצג את לקוחו ויביא טיעונים המצדדים בצדקתו, ובין היתר, תמונות ועדויות מהאירוע ועוד. אחזקה ברישיון נהיגה בעידן המודרני איננה נחשבת למותרות כי אם צורך חיוני וכל סיוע הניתן על ידי עורך דין תעבורה יהיה לברכה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*