עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה

אתם קמים בבוקר לעוד יום עבודה, נכנסים לרכב ותוך מספר דקות נקלעים לצערכם לתאונת דרכים. האם ידעתם שבמקרה כזה תהיו זכאים להכרה כנפגעי עבודה על כל אפשרויות הפיצוי והזכויות הנובעות מכך? מאמר זה יסקור את הזכויות שמגיעות לכם בגין תאונות עבודה שהתרחשו מחוץ לבית העסק ואת אפשרויות התביעה באמצעות עורך דין תאונות עבודה מיומן.

ברור לכולנו כי אדם ששהה במקום עבודתו ונפגע במהלכה, יוכר כנפגע עבודה שזכאי לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי. אך מה קובע החוק בנוגע למי שהיו בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו ואפילו בהפסקת הצהריים? ובכן, על פי התוספת שבחוק להגדרתה של תאונת עבודה, גם מקרים אלה מזכים בהכרה בפגיעה מעבודה ומבססים מכלול רחב של גורמים מפצים, אותם יוכל עורך דין תאונות עבודה מטעמכם לתבוע בהצלחה.

זכויות מתאונת העבודה במוסד לביטוח הלאומי ומתי צריך לפנות אל  עורך דין נזקי גוף

התחנה הראשונה וגם המרכזית ביותר בתביעות תאונות העבודה היא הביטוח הלאומי. כדי לקבל הכרה בפגיעה מעבודה כאשר התאונה התרחשה בדרך למקום העבודה, עליכם להציג תיעוד רפואי שמתייחס לבוקר התאונה וכן תיעוד מהתאונה עצמה, מה שיסייע לקשור בינה לבין הנזק שנגרם לכם.

חשוב כמובן גם לדווח על התאונה למעסיק, שימלא דיווח לביטוח הלאומי על המקרה ובכך יחתום רשמית את המקרה כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. בהינתן התיעוד המלא, הנפגעים רשאים להגיש לקבל תשלום דמי פגיעה המכסה את שלושת החודשים הראשונים מהמקרה. אם הפציעה ממשיכה להגביל את האפשרות לעבוד גם לאחר מכן, ניתן לפנות אל עורך דין נזקי גוף לטובת גיבוש תביעת נכות מעבודה.

זכויותיהם של נפגעי העבודה אינן נעצרות כאן וקיימת הזכאות גם לטיפול רפואי בחינם לאחר התאונה, לרבות החזר הוצאות על טיפולים, תרופות ופינוי באמבולנס. בנוסף, הנפגעים זכאים גם לשיקום רפואי ומקצועי ככל שיידרש, למימון עזרים מיוחדים, עזרת צד ג' וכל אמצעי נוסף. עורך דין תאונות עבודה מקצועי יוכל לדאוג שתקבלו את זכויותיכם המלאות.

זכויות מתאונת העבודה מול חברת הביטוח

למרות שנזקים מתאונות הדרכים מופנות לחברות הביטוח, במקרה של תאונת דרכים הפיצויים יתקבלו מהביטוח הלאומי ולכן חסומה הדרך לממש את פוליסת ביטוח החובה. מתי כן ניתן לתבוע את הביטוח הפרטי? ככל שקיימת פוליסה אחרת רלוונטית למקרה ושמכסה פגיעות רפואיות מתאונת דרכים כמו: ביטוח תאונות אישיות, נכות מעבודה, אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי ועוד.

זכויות מתאונת העבודה מול המעסיק

האם ייתכן שהתאונה, שהתרחשה מחוץ למקום העבודה ובכלל עוד לפני שהגעתם אליו, נגרמה כתוצאה מרשלנות או הפרת חובה מצד המעסיק שלכם? במקרים שבהם קיימת האפשרות להוכיח זאת, למשל כאשר מעסיק דורש מנהג לבצע שעות נוספות ללא הפסקה על פי חוק וכתוצאה מכך נגרמת תאונת דרכים, ניתן לתבוע פיצויים מהמעסיק ע"י תביעתו בבית משפט.

במקרים אלה לא די בהוכחת הנזק והתקיימות התאונה, אלא גם בהוכחות בנוגע לרשלנותו של המעסיק, מה שיביא לתחשיב פיצויים מתאים. יחד עם זאת, כאשר קובע בית המשפט כי קיימת גם מידה מסוימת של אשמה לתאונה מצידו של התובע (אשם תורם), סכום הפיצויים שלו יופחת. על כן, חשוב לקבל ייצוג מצוין מאת עורך דין תאונות עבודה מנוסה ביותר.

נפגעתם בתאונת עבודה? צרו קשר כבר עכשיו לייעוץ ראשוני והערכת גובה הפיצויים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*