עורך דין נדל"ן

עורך דין נדל"ן

אם החלטתם למכור או לרכוש נכס, יש להיערך מראש לתהליך זה ולמצוא תחילה עורך דין נדל"ן אשר יוכל לבצע עבורכם עסקה מורכבת של מכירה או רכישת נכס מקרקעין. תפקידו של עוה"ד לענייני מקרקעין, אינה עריכת החוזה בלבד, כי אם חיפוש במסמכים של הנכס ברשויות השונות, לוודא כי הנכס נקי משעבוד, כי אין בו חריגות בניה או כל כשל אחר שעשוי לטרפד את העסקה. עוה"ד יהיה אחראי לביצוע העסקה, עד לרישומה בטאבו. על עוה"ד להיות בקיא גם בכל ושא המיסוי של הנכס וכן, ימליץ לכם בנוסף על בדיקת הנכס באמצעות שמאי מקרקעין, או מהנדס בניין שיבצע בד בית בנכס, במידה ואתם מעוניינים לרכוש נכס מסוים.

הבדיקות שעו"ד למקרקעי יבצע לפני רכישת הנכס בפועל

היות ואין אנו בקיאים בנושא המקרקעין יש למצוא עורך דין נדל"ן אשר יבצע את הבדיקות הנחוצות לפני רכישת הנכס. עוה"ד יבצע את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת הנכס לפי גודלו מול המסמכים הרשמיים
  • בדיקת חריגות בנייה על פי תוכניות הנכס
  • נסח טאבו אשר יראה על שעבוד או עיקולים על הנכס, שעבודים  כגון משכנתא
  • בדיקה של בדק בית על פי התקינות של המתקנים בנכס כגון מערכת המים והחשמל, איטום ובידוד וכדומה
  • בדיה של היתרי בניה, אם קיימת אפשרות לתוספת בניה

עו"ד הבקיא במקרקעין, יעקוב אחר הניירת והחוזה של הנכס גם לאחר חתימת שני הצדדים על חוזה הרכש. דבר זה, יקנה לעוה"ד את האפשרות לפקח על רישום הנכס בלשכת המקרקעין וכן, לוודא לגבי תשלום המיסים כגון: מס שבח, מס רכישה וכן לגבי משכנתא שעל הרוכש ליטול מהבנק למשכנתאות.

הביקוש לעו"ד מקרקעין בשל העלייה בהתחדשות עירונית {תמ"א 38}

קיים ביקוש רב היום עבור ערך דין נדל"ן אשר מתמחה בעסקה מורכבת מאוד כמו תמ"א 38 שמוכר גם בשם "התחדשות עירונית". היות ומדובר על בניין מגורים משותף, על עוה"ד לייצג את הדיירים בבניין ולוודא כי לחברה הקבלנית או לקבלן שמעוניין לבנות בניין מגורים רב קומות, יש את החוסן הכלכלי והוא ידאג לכל העסקה, מתחילתה ועד סופה. עסקה זו אורכת כמה שנים, אך יש להיערך אליה מראש ולהית בקיא בנושא של התחדשות עירונית.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*