עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

לשון הרע איננו ביטוי חדש, והוא קיים עוד מימי קדם. בתורה, בספר ויקרא  כתוב "לא תלך רכיל בעמך". בחוק הישראלי יש חוק המגדיר מהי לשון הרע, שמקבילה להוצאת דיבה ולכן אם יש לכם עניין לתבוע בגין לשון הרע אתם צריכים לחפש עורך דין הוצאת דיבה.  הוצאת דיבה נחשבת לעבירה פלילית שעלולה לפגוע בשמו של אדם, בכבודו, משלח ידו, משפחתו ואף עלולה לגרום לו להפסד פרנסה. במקרה שלה הוצאת דיבה ולשון הרע, לא נשאלת בגלל השאלה אם מדובר באמת או בבדיה, כי נבחן רק הנזק שנגרם בגלל המעשה שמהווה הוצאת דיבה. עצם העובדה שהמעשה עלול לפגוע בתאגיד או באדם פרטי, מספיקים כדי להגדיר את העבירה כלשון הרע. החוק אגב, מקנה הגנות לפרסומים כמו הגנת אמת והגנת תום הלב.

חוק לשון הרע והוצאת דיבה

חקיקת חוק לשון הרע , מבקשת לשמור על הזכות לכבוד ולשם טוב ומצד שני על חופש הביטוי. הוא נוצר כדי להבטיח ביטוי של רעיונות ודעות וחשיפת האמת, אולם אין הוא מתיר בחסות כך פגיעה בשמו של אדם. הזכות לשמו הטוב של אדם מבוססת על כך שתדמיתו של אדם היא נכס חשוב מאוד, ולכן האיזון מבוקש הן ע"י בית המשפט והן ע"י החוק ומשתנה בהתאם לנסיבות. בין המעשים הנחשבים ללשון הרע ודורשים מעורבות של עורך דין הוצאת דיבה ניתן למנות האשמה של אדם אשר ביצע עבירות פליליות, ועוד בטרם הואשם ע"י בית הדין. האשמה של אדם בחוסר אמינות או מקצועיות הפוגעים בו ובפרנסתו, השמצה של אדם שמציג אותו בצורה לא מחמיאה כלפי הציבור ועוד. גם הדרך להוצאת הדיבה היא שונה והיא יכולה להיות כאומנות, בע"פ, בכתב, ועוד. הסוגיה גם לא יורדת לעומקו של המשתמע בלבד, אלא  לרושם ולחשיפה שיצר לשון הרע. היום בשל תרבות השימוש ברשת האינטרנט, יש הרבה יותר תביעות על הוצאת דיבה בגין דברים שפורסמו ברשת.

האובייקטיביות של לשון הרע

ההלכה שהלכה והתגבשה בנושא של לשון הרע, נבחנה אובייקטיבית במסגרת מבחן "האדם הסביר", וכיצד רואה את לשון הרע האדם הסביר. אם החברה הייתה רואה בפרסום כלשהו פוגע, הרי הוא מוגדר כלשון הרע, גם אם מי הנו נושא הפרסום לא נפגע ממנו, וגם אם המפרסם לא התכוון לפגוע. הנזק בהוצאת דיבה מסביר עורך דין הוצאת דיבה, איננו מוחשי, פגיעה ברגשותיו של אדם, לא ניתן להעריך. לכן בית המשפט יקבע את מידת הנזק  בהתאם לפרמטרים שונים בהO, כוונת המפרסם, מיהו הנפגע, רשלנות הפרסום, האם נגרם נזק חומרי? מהי חומרת הביטוי, התפוצה של הפרסום, החרטה או רצון המפרסם להביע התנצלות ועוד. זהות הפוגע אגב, חשובה לעין ערוך וקשורה גם לסוגיה של אישי ציבור, והמחוקק קבע כי חשיבות הביקורת על אישי ציבור, גוברים על פרסום שהיה בו לשון הרע. גם יכולתו של איש ציבור להגן על עצמו בפרסום סותר, רב יותר מאשר של אדם מהיישוב.

נתקלתם בבעיה בחיים האישיים שלכם? ליחצו על עורך דין לשון הרע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*