עורך דין אובדן כושר עבודה

עורך דין אובדן כושר עבודה

אם אדם נפגע במקום עבודתו, בביתו או אפילו בטיול או תאונת דרכים, הוא עשי לאבד את כושר עבודתו. במקרים אלה, הנפגע יחפש את מי לתבוע בהתאם למקרה. לאנשים רבים ישנו ביטוח שמכסה על אובדן כושר עבודה, אבל במקרים רבים,ף חברות הביטוח תערמנה קשיים ובמקרים אלה, יש לפנות אל עורך דין אובדן כושר עבודה, שזה תחומו. אם מדובר על פגיעה שנגרמה במקום העבודה יש לבדוק את הזכויות ממקום העבודה וכן, אחריותו של המעסיק היא גם בתחום הנזק שנגרם לעובד. על המעסיק, לפצות את העובד שנפגע בשל הפרש  בין הנזק האמיתי שנגרם לעובד ולבין הפיצוי המגיע לו מהמוסד לביטוח לאומי. הפרש זה, עשוי להגיע לסכומי פיצוי גבוהים עד למאות אלפי שקלים.

האם אתם מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה מטעם המעסיק שלכם?

רוב המעסיקים מבוטחים מפני תביעות של אובדן כושר עבודה ששל עובדיהם בפוליסת  ביטוח. מדובר למעשה על חבות מעבידים. על העובד לבדוק אם המעסיק קיים את חובתו על פי התנאים הסוציאליים שהוא זכאי להם ואשר מהם הוא אמור לקבל פיצוי במקרה שהוא נפגע במסגרת העבודה. מדובר על תביעת נזיקין ועל מנת לקבוע כי אכן נגרמה לו פגיעה בשל רשלנות במקום העבודה, על העובד לפנות אל עורך דין אובדן כושר עבודה, היות ואם יגיע לבד למשפט כאשר הוא אינו מיוצג ע"י עו"ד, רוב הסיכויים כי יפסיד במשפט או בתביעה עצמה.

האם העובד היה מבוטח בביטוח מנהלים או קרן פנסיה?

מי שביטח את עובדיו בביטוח מנהלים, קרן פנסיה או שהעובד עצמו היה מבוטח בפוליסת ביטוח פרטית, הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח, אך מה אם העובד לא היה מבוטח? במקרה זה, העובד עשוי להיקלע למצוקה כלכלית קשה, מה שיכבד על שלוות חייו ושל בני משפחתו. ישנם קרים אשר בהם חובה זו של ביטוח העודים חלה על המעסיקים בשל הסכמים קיבוציים או צווי הרחבה אשר נקבעים ע"י ארגוני עובדים. אם העובד מבוטח בפוליסת ביטוח , מה שמבטיח לו פיצוי על אובדן כושר עבודה, יש למלוא נכון את טופס התביעה לחברת הביטוח. ולצרף את החלטת המוסד לביטוח לאומי.יש לציין, כי הטופס בנוי משאלות שיש לענות עליהן נכון. במידה והטופס ימולא באופן רשלני, חברת הביטוח עשויה להשתמש בטופס כנגד המבוטח .

על מנץ שתצליחו בתביעה, יש לפנות אל  עורך דין אובדן כושר עבודה, אשר ילווה וינחה אתכם בכל שלב, עד להצלחה בבלת הפיצויים המגיעים לכם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*