"עולם המודיעין והריגול בסרטים" – סדרת הרצאות מרתקות

"עולם המודיעין והריגול בסרטים" – סדרת הרצאות מרתקות

ביום שלישי ה-2.4 בשבוע הבא ייפתח ב"זמן אשכול"  בסינמה סיטי אשדוד – סדרה של שמונה הרצאות"עולם המודיעין והריגול בסרטים"הקורס

הרצאה + סרט על עולם המודיעין והריגול.

"המודיעין הוא קו ההגנה הראשון של מדינת ישראל".

סא"ל במיל` גדעון מיטשניק, איש מודיעין וותיק, חוקר ויזם מורשת ולשעבר עוזר למודיעין לשלושה שרי ביטחון. לשעבר ראש ענף ההיסטוריה והמורשת באמ"ן.

בסדרת מפגשים זו נכיר מקרוב את עולם המודיעין בישראל ובעולם מזוויות שונות, ניחשף לאתגרים הייחודיים ונכיר מרגלים, גיבורים, בוגדים וסיפורים לא מוכרים.

בחלקו השני של כל מפגש, נצפה בסרט קולנוע באורך מלא העוסק בנושא ההרצאה

 

נושאי ההרצאות:

לחסל את ראש הנחש

במשך כעשור ניסתה ארה"ב לחסל את בן לאדן. המאמץ המודיעיני המתמשך, כלל הפעלת ארסנל רחב של אמצעים ושיטות איסוף. את תרגום המידע שנאסף למל"מ (מודיעין למבצע) ביצעו האנליסטים והאנליסטיות של ה-סי.אי. אי.. הסיכולים גם בישראל הסיכולים מממוקדים הם כלי מרכזי במאבק בטרור.

סרט לצפייה: "כוננות עם שחר"

 

סוכנים זה אחי

בהפעלת סוכנים במאבק המתמשך מול הטרור, עולים גם קשיים ודילמות כחציית גבולות בין מפעיל לסוכן והפעלה נגד בני משפחה. נציג את האתגרים, שיטות הפעולה והסכנות.

סרט לצפייה: "בית לחם"

 

מבצע על חוט השערה

חטופי טיסת "אייר פראנס" 139 לאנטבה שוחררו ב-4 יולי 1976 במבצע נועז ופורץ דרך של צה"ל במאבק בטרור העולמי. זוהי המחויבות לישראלים ויהודים בכל העולם. בהרצאה נספר על מבצע החילוץ ,שחייב "מודיעין יש מאין", על תהליך קבלת ההחלטות ועל דילמות במבצעים מסוג זה.

סרט לצפייה: "מבצע יונתן"

 

גיבור או בוגד?

האם איש מודיעין שמחליט להתריע על כשלים במחיר חשיפת סודות, ראוי להערצה או למאסר וגינוי? ניחשף ליכולות המעקב של סוכנות ההאזנה האמריקאית וגם להקשרים ישראליים.

סרט לצפייה: "המרגל סנודן"

 

אייכמן לא היה לבד

אחת המשימות המרכזיות של המוסד הייתה המצוד אחר פושעי מלחמה נאציים. כל מרדף ארך שנים: לצד ההישג בלכידת אדולף אייכמן, מבצעים רבים אחרים נכשלו. האם מדינת ישראל עשתה הכול?

סרט לצפייה: "החוב"

 

המרוץ אחר סודות ה"אניגמה"

ניצחון במלחמה מושג לא רק עם כלי נשק. במלחמת העולם השנייה התנהל מאמץ חשאי ממושך לפיצוח סודות ה"אניגמה", מכונת ההצפנה הגרמנית המתקדמת. נעסוק בהתמודדות עם צפנים במבצעים ובמלחמת מוחות ודילמות בביטחון המקורות: האם, מתי וכיצד להשתמש במידע רגיש בלי "לשרוף מקור"?

סרט לצפייה: "משחקי החיקוי"

 

הברית הבלתי כתובה

בחוזה הבלתי כתוב בין גופי המודיעין לבין הסוכנים שהם מפעילים, יש מחויבות להגן על הסוכן ומשפחתו ולהציל חייהם מול איומים ותקלות. ניחשף למורכבות הפעלת סוכנים והמחויבות להגן על חייהם.

סרט לצפייה: "מסתור"

 

"עין תחת עין"

בסוף 1972, לאחר טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, יצא המוסד למרדף ממושך אחר חברי "ספטמבר השחור" באירופה ובמזה"ת. נקמה או סיכול הפיגועים הבאים? מבצע "זעם האל" כלל סיכולים ממוקדים נגד פעילי טרור ברחבי אירופה והמזה"ת. אלא שלצד ההצלחות הרבות היה גם הכישלון של "פרשת לילהאמר" וההתנקשויות באנשי המוסד.

סרט לצפייה: "מינכן"

 


הקורס כולל שמונה מפגשים בימי שלישי בין השעות 10:30-14:30ב"זמן אשכול" בסינמה סיטי באשדוד.

 

מועדי המפגשים:

2.4.24, 16.4.24, 7.5.24, 21.5.24, 28.5.24, 4.6.24, 18.6.24, 25.6.24

 

 

לפרטים מוזמנים לפנות:

בטלפונים

1-700-50-41-41

03-6909559

או באמצעות כתובת מייל [email protected]

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*