עוד קבוצת מתנדבים מצטרפת למערך העירוני

עוד קבוצת מתנדבים מצטרפת למערך העירוני

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ממשיכה לבנות את מערך ההתנדבות העירונית ומעת לעת מקיימת הכשרות לקבוצות מתנדבים הנכונים לסייע בבניין החוסן הקהילתי בחירום. השבוע התכנסה קבוצת מתנדבים חדשה למפגש ראשון בסדרת מפגשים לקראת מילוי משימותיהם בחירום. כך בונים חומה לביסוס החוסן הקהילתי.

רבות דובר על החשיבות בביסוס מערך מתנדבים עירוני שיפעל כל השנה, ע"י ציבור רחב של פעילים ובמגוון תחומי עניין, ולאשדוד יצאו כבר מוניטין כעיר ההתנדבות של ישראל, כאשר תרומת המתנדבים באה לידי ביטוי בימי שגרה ובעיקר בחירום.

השבוע התקיים מפגש נוסף עבור קבוצת תושבים המוכנים לפעילות התנדבותית בחירום, במהלכו הם עוברים הכשרה בנושאים שונים הקשורים במשימות החירום. "במפגש זה הוצגו בפני המתנדבות והמתנדבים נושאים שונים הקשורים בעת חירום, והוא חלק מסדרת מפגשים שוטפים שיתקיימו לכל אורך ההכשרה" אומרת חנה בן איון – מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות במינהל לשירותים חברתיים, ומי שעומדת אחר איתור, גיוס והכשרת המתנדבים למשימותיהם.

בתכנית ההכשרה שמקיימת המחלקה למערך המתנדבים לשעת חרום, מתוכננת סדרה של מפגשים שוטפים שיתקיימו לכל אורך השנה, בהתאם לתחומי עניין והמשימות המוגדרות למערך ההתנדבות, והם חלק מהיערכות הרשות למצבי חירום בעיר אשדוד. המפגש הראשון התקיים כאמור השבוע, והשתתפו בו 50 מתנדבות ומתנדבים מהמחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, ומתנדבים בקבוצת הצוערים הצעירים.

גב' חנה בן איון – מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, פתחה את המפגש והציגה את תפיסת  מערך המתנדבים בחירום, העקרונות העומדים אחר תפיסה זו והחשיבות שהרשות רואה במערך מתנדבים מאורגן ומוכשר למשימותיו.

גב' מזי כהן – עוזרת דובר העירייה, הציגה את תפיסת ההפעלה של מערך הדוברות בחירום, תחומי האחריות של מכלול מידע לציבור, אמצעי התקשורת להעברת המסרים והחשיבות שכל קהילה מייחסת למידע אמין ועדכני, כגורם מרגיע אשר מוריד ומשכך את מפלס החרדה.

סרן נועה אמסלם – רמ"ד הסברה וחברה בפיקוד העורף, עמדה על דפוסי התנהגות של האוכלוסייה בחירום ומשמעות העבודה של מכלול מידע לציבור ברשות המקומית.
מר אריה איטח – מנהל אגף חירום וביטחון, נתן סקירה כללית על תחום הביטחון והמוכנות לחירום והציג את התפיסה המבצעית העירונית בחירום, עבודת המטה בראשות ראש העיר והמשמעויות הנגזרות להחלטות המתקבלות בשולחן המרכזי.

מר רמי סטויצקי – יועץ לפיתוח תשתיות התנדבות וקהילה, דיבר על זכויות וחובות המתנדב.

בעיריית אשדוד רואים במערך המתנדבים ערך מוסף משמעותי והוא אולי הנדבך החשוב ביותר בבניין החוסן הקהילתי וההתמודדות עם מצבי מתח וחרדה באירועי חירום. ההנחה הבסיסית היא שככל שהאדם יודע יותר על האירועים, מתעדכן בצורה רשמית על ההתפתחויות וחשוף למידע זמין בחירום, כך הוא מפתח ביטחון עצמי ביודעו כי יש מי שמטפל בעניינים ויש כתובת למי לפנות. למערך המתנדבים יש משקל רב בהשגת מטרה זו ולכן העירייה משקיעה לא מעט מאמצים בבניין הכח ההתנדבותי לכל תחומי הפעילות בחירום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*