עוברים לבית חדש באשדוד: אילו בדיקות כדאי לבצע?

עוברים לבית חדש באשדוד: אילו בדיקות כדאי לבצע?

אנשים רבים ומשפחות רבות עוברות להתגורר באשדוד בשנים האחרונות. העיר נמצאת בתנופת פיתוח והתרחבות, והיתרונות השונים של האזור מושכים לשכונות החדשות, כמו גם לשכונות הקיימות, תושבים חדשים רבים.

עבור העוברים להתגורר באשדוד – בין אם אתם יחידים, זוג או משפחה ובין אם רכשתם דירה חדשה לגמרי או דירה יד שנייה – מהן הבדיקות שכדאי לבצע בטרם נכנסים להתגורר בבית החדש?

בדיקות שמומלץ לבצע ללא תלות בסטנדרט הבנייה – בדק בית מקצועי

אמנם שכונות חדשות הנבנות באשדוד מאופיינות בסטנדרטים גבוהים יחסית של בנייה, אך בתור הדיירים והבעלים החדשים של הדירה ישנן בדיקות מסוימות שתמיד כדאי לבצע ולדאוג להן בעצמנו.

כאמור, הן עבור דירה חדשה בשכונה חדשה לחלוטין והן עבור דירה או בית יד שנייה שאתם רוכשים מבעליהן, קיימות מספר בדיקות בסיסיות שחשוב לבצע בכל בית בטרם נכנסים להתגורר בו. בדיקות אלו מאוגדות יחדיו תחת השם הכללי – בדק בית, והן כוללות בעיקר בדיקות בטיחותיות שונות. לדוגמה – בדיקה של מערכות מרכזיות בבית דוגמת מערכת החשמל או הצנרת, בדיקה מבנית אשר באה לוודא כי המבנה עצמו תקני ועומד בכל התקנים הרלבנטיים וכד'.

הסיבה לכך שתמיד כדאי לבצע בדק בית מקצועי ויסודי היא כי מדובר בנושאי בטיחות מהותיים, אשר עלולים לסכן את דיירי הבית העתידיים. הדבר אמנם נכון שבעתיים במקרה של משפחה עם ילדים קטנים אשר עלולים להיות חשופים למפגעים בטיחותיים, אך בדיקה זו רלבנטית לחלוטין גם עבור יחידים, זוגות או הורים אשר ילדיהם כבר לא מתגוררים איתם.

גם אם הקבלן המבצע את הבנייה בשכונה בה רכשתם דירה חדשה לחלוטין הוא קבלן מקצועי ויסודי אשר מקפיד על כל תקני הבטיחות השונים, תמיד יכולות לקרות תקלות וטעויות אנוש תמימות, אשר יגרמו ליצירתו של מפגע בטיחותי מסוים בבית החדש שלכם. לכן, כדאי שאתם תבצעו בעצמכם בדיקה נוספת, ובכך תכסו את האפשרות של טעויות אנוש ותקלות שונות.

אנשי מקצוע מתחומים שונים לביצוע בדק בית מקצועי

נניח והשתכנעתם כי תמיד כדאי לבצע בדיקת בדק בית מקיפה ומקצועית בטרם נכנסים להתגורר בבית חדש – כיצד מומלץ לבצע בדיקה זו?

ובכן, מכיוון שמדובר בבדיקה מקיפה אשר כוללת כמה תחומים שונים, כדאי שיבצעו אותה בעלי מקצוע המתמחים בתחומים אלו. למשל – חשמלאי מוסמך אשר יבחן את מערכות החשמל, מהנדס בניין מקצועי אשר יבצע את הבדיקה המבנית וכו'.

במקום שתתחילו להתרוצץ ולשכור בנפרד בעלי מקצוע מתחומים שונים, ניתן לשכור חברה המתמחה בביצוע בדקי בית מקצועיים. אותה חברה מעסיקה בעצמה את אנשי המקצוע הרלבנטיים, כך שאתם צריכים רק להזמין את הבדיקה פעם אחת. לאחר שכל הבדיקות הרלבנטיות יבוצעו תקבלו פירוט חתום ומאושר על ידי מהנדס מוסמך. במידה והכל תקין, תוכלו להיות שקטים, סמוכים ובטוחים כי טיפלתם בצורה הטובה ביותר בסכנות בטיחותיות פוטנציאליות בבית החדש. במידה וישנם ליקויי בטיחות שונים, תוכלו לקחת את מסמך הבדיקה הרשמי אל הקבלן או אל בעלי הבית מהם אתם רוכשים את הנכס, ולדרוש מהם כי יבצעו את התיקונים הנדרשים, או יורידו את מחיר הרכישה בהתאם לתיקונים שצריך לבצע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*