עובדי עירייה מתייחדים עם הנספים

עובדי עירייה מתייחדים עם הנספים

עובדי עיריית אשדוד התכנסו בבית יד לבנים לטקס זיכרון לששת מיליוני היהודים אשר נטבחו ע״י הנאצים הארורים במלחמת העולם ה-II. את הטקס הפיקו השנה עובדי מינהל ההנדסה בראשותו של מר דורון חזן, אותו ייחדו לנשים – פועלם וכושר עמידתן במאבק ההישרדות של התא המשפחתי בשואה.

"המסורת שהנהגנו בשנים האחרונות, להתכנס יחד ולהתייחד עם הנספים בשואה, מחזק בנו את תודעת הזיכרון ואת משמעויותיו לנו, שהרי איש לא יכול להבין את מה שקרה בשואה" אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בפתח נאומו בעצרת הזיכרון שעורכים עובדי העירייה. על השאלה "איך זה קרה שהנאצים רצו להשמיד את כל העולם היהודי?" השיב ראש העיר וטען כי האנטישמיות היא אחת התשובות לכך. "אולי בגלל היותנו שונים מיתר אומות העולם, כבר משחר ההיסטוריה. הרוח היהודית הקדימה את כל העמים אלפי שנים קודם, ובעיקר בלטה תכונת האנושיות של העם היהודי ואת זאת ניסו העמים לדכא ובמיוחד הנאצים במלה"ע ה-2" אמר וציין כי "הרוח היהודית, ערכי המוסר וההווי התרבותי התקיימו גם בתופת הגטו ובמחנות".

היוזמה להפקת אירוע מיוחד לעובדים החלה לפני כמה שנים וכבר הפכה למסורת ארגונית קבועה, המנחילה לעובדי העירייה ערכים של שימור הזיכרון והנצחת המאורע הנוראי שפקד את העולם היהודי במלחמת העולם השנייה. את הטקס מפיק אגף האירועים ובכל שנה מינהל אחר בעירייה מנהל את הטקס.

השנה היו אלה עובדי מינהל ההנדסה ובשילוב תלמידות מתיאטרון ברמוזה בניהולו של ג'רום ארוש, ולהקת הגדוד העברי בניהולו האומנותי של יוסי עטר, הם הפיקו טקס מרשים שעמד בסימן הנשים בשואה, גילויי הגבורה וההחלטה לקחת על עצמן את שימור התא המשפחתי והמאבק להישרדות בניגוד לכל הסיכויים.

הטקס נפתח בסרטון המציג את סיפורן של כמה נשים אשר שרדו את התופת וסיפרו את סיפורן האישי. חבורת בנות מתיאטרון ברמודה המחיזה והציגה מהווי היהודי והדלמות שעמדו בפני בנות בשואה והלהקה הייצוגית של עיריית אשדוד, להקת הגדוד העברי, ליוו את הטקס בשירי זיכרון.

בנאומו, הציג ד"ר לסרי את דילמת האנטישמיות כפי שהיא מוסברת בהגותם של הוגים יהודיים וציין כי למרות האבסורד הנגזר מרעיון האנטישמיות, דווקא היא אשר שימרה את העם היהודי ומנעה ממנו להיטמע בין העמים.

לאחר מסכת שהכינו העובדים, קטעי קריאה, אמירת פרק תהילים וקדיש, עלו שש עובדות, בנות למשפחות ניצולות שואה, והדליקו נרות זיכרון לזכר בני משפחה שלא הכירו אך שמם נצור בזיכרון האומה. אחריהם עלה ראש מינהל ההנדסה מר  דורון חזן ונשא דברים בשבח הנשים בשואה.

עובדי העירייה הביעו הערכה ותודה למפיקי האירוע המכונן והודו לחבריהם על בחירת הנושא שליווה את הטקס ועל ההפקה המרשימה. בטקסי זיכרון אין מחיאות כפיים ותחת זאת ניגשו העובדים לחבריהם ממינהל ההנדסה והחמיאו להם ולצוות התלמידות מתיאטרון ברמוזה על הטקס המרגש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*