עדי ברקן במקיף ה': ״אף דוגמנית לא אמיתית, הכל פוטושופ״

עדי ברקן במקיף ה': ״אף דוגמנית לא אמיתית, הכל פוטושופ״

במרכז האופנה אף דוגמנית לא אמיתית, הכל פוטושופ" כך סיפר עדי ברקן, צלם אופנה וסוכן דוגמניות בהרצאה על דמויי גוף בפני תלמידי כיתות ט' עד י"א במקיף ה' אשדוד. ברקן הוסיף כי רוב חברות הפרסום אינן מצייתות לחוק שיזם לפיו, לא יעסיקו דוגמניות מתחת ל-18 וחצי BMI וכל שלט בו מופיעים דוגמן או דוגמנית בתמונת פוטושופ, יש להקצות 7 אחוזים משטו של השלט למשפט: תמונה זו עברה פוטושופ להסרת היקפים.

ברקן הזהיר את בני הנוער מהתנהלות על פי קווי האופנה שהחלה בשנות ה-90 , לפיה  הבנות נראות כמו  בנים בגזרות ישרות ללא היקפים והוסיף כי המראות בחנויות הבגדים  'משקרות' . ברקן הבטיח לתלמידה במקיף ה' שהתנדבה לומר מה הייתה משנה בגוף שלה באמצעות תוכנת פוטושופ, שהוא יעניק לה בוק חינם במתנה. ברקן: "את נראית מיליון דולר, אם תסירי קילוגרמים נוספים תיראי חולה כמו דוגמניות רבות. בכלל התלמידים שהגיעו לשמוע את ההרצאה נראים כמו תצוגת אופנה מעלפת".

במסגרת ההרצאה בנושא דמויי גוף, התלמידים הקשיבו לסיפורה המרגש של בת 18 שסבלה מאנורקסיה וחזרה לעצמה לאחר מאבקים קשים  "בהתחלה הורדתי 'מתוקים', אחר כך הורדתי את ארוחת הבוקר וכשאמרו לי שאני נראית חולה חשבתי שהבנות מקנאות בי. ניתקתי קשרים חברתיים כי בכל מפגש היה אוכל ומאותה סיבה ויתרתי על ארוחות משפחתיות אצל הסבתא. הגעתי למצב שלא היה לי כוח פיזי להגיע לבית הספר ועדיין הייתי בטוחה שאני שמנה. התעלפתי בשיעור ספורט הראשון של כיתה י'.  תאמינו בעצמכם,  אם הייתי מאמינה בעצמי, לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי".

לסיום ברקן, דור שני ליוצאי שואה, השווא את עולם הדוגמנות לרזון של השואה : אחרי פוטושופ הדוגמניות נראות מידה 24 שזה לא אמיתי. היום מידה 38 ו-40 נתפסת באורח הזוי כ'מידות גדולות'. הוא הציע לתלמידים לעסוק בפעילות ספורטיבית 3 פעמים בשבוע ודיאטה שתשמור אותם יפים אך בריאים:  ארוחת בוקר עם פחמימות וסידן, פרי או מעדן עד הצהריים, ארוחת צהריים, פרי וארוחת ערב מוקדמת עד השעה 20:30. "תוכלו מה שבא לכם". אמר ברקן והוסיף: "אין קיצורי דרך. אם תעשו קיצורי דרך אפגוש אתכם במחלקה בבית חולים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*