עבר הווה ועתיד

עבר הווה ועתיד

עבודת שורשים, תערוכה, פעילות הורים וטקס הם הבלילה למאפה המוצלח אותו רקחו במקיף ו' עבור תלמידי כיתות ז' אשר הגיעו לגיל המצוות. קדמו לזה פעילות חינוכית בבית הספר, עבודות חקר עם ההורים, הכרות עם שורשי המשפחה והחיבור למסורת ישראל וחינוך לערכים לאומיים וחברתיים העושים את התלמיד לאזרח טוב יותר.

על לוח האירועים של בית הספר התיכון מקיף ו' רשומים לא מעט מועדים המאפיינים את הפעילות החינוכית-חברתית של בית הספר ומצביעים על המדיניות החינוכית שבית הספר מקיים בין כתליו. טקס "בני המצוה" המרשים לילדי כיתות ז' הוא אחד מהם. על כך אומרת גב' שילה כהן, רכזת החינוך החברתי של מקיף ו': "שלושה שבועות של הכנה הגיעו לסיומם באירוע 'בני המצווה' שהתקיים בבית הספר" ומציינת כי "האירוע היה מורכב משלושה חלקים: תערוכת עבודות שורשים מרהיבות ומרגשות, טקס ופעילות הורים-תלמידים, מטעם צוות 'מדור לדור'".

החלק הראשון הוקדש לעבודות השורשים המרהיבות אשר שיקפו עבודות חקר מעמיקות שערכו התלמידים עם הוריהם, מהם למדו על שורשיהם המשפחתיים, מנהגי אבותיהם, המסורות שהונחלו מדור לדור, פתגמים, אמרות ומטבעות לשון אשר רווחו בימיהם ואשר חוכמת החיים הספונה בהם הונחלה מדור לדור.

הצוות החינוכי: רכזת השיכבה סיגל דוד-בוקסדורף, המחנכות: שרית מתוק, שירה פרידלנד, דפנה אזולאי, שרון פורטמן, חלי טל, שילה כהן,שירלי אלמוג ורכז המוגנות גל גרנות, הובילו בהמשך את תלמידי השכבה תחת אפיריון, לקול תשואות ההורים, וערכו טקס מרגש, אשר הביא לידי ביטוי תכנים ערכיים-לאומיים, חברתיים ואנושיים. כמו כן יש למנות את גב' שילה כהן אשר שקדה על כתיבת תכני הטקס וגב' רונית מויאל שהיתה אחראית על הניהול המוסיקלי של חבורת הזמר "בני המצווה". הכוריאוגרפיה הופקדה בידיו האמונות של הרקדן אלכס סקקון.

מנהלת ביה"ס סיון צוק, מנהלת חטיבת הביניים אתי לוי ונציגת ועד הורי שכבה ז' אולגה אמש, נשאו דברי ברכה לבני הנוער הנרגשים, אשר החלו זה עתה, לפסוע בנתיב המצוות, הבגרות, הנתינה והאחריות. בנאום שנשאה רכזת השכבה גב' דוד-בוקסדורף, היא בירכה את הקהל ואמרה בהתרגשות: "לכולנו יש חלק חשוב בחממה הגדולה הנקראת חינוך, והחינוך הוא בראש וראשונה לערכים, לרוח, ולתרבות, שעל בסיסם אנו כאן במקיף ו' שוקדים יום ביומו. אנו גם מעדרים וגם מדשנים וביחד מובילים אל הלמידה המשמעותית".

החלק האחרון של הערב הוקדש להפעלות ססגוניות של הורים ותלמידים, מטעם צוות "מדור לדור" בנושא אהבת הארץ, ידיעת הארץ ומזמוריה. כן ראוי לציין שהאירוע קרם עור וגידים, הודות לסיועם הנדיב של אנשי המינהלה, בראשות המינהלן יוני וקנין, וצוותו המסור: אלי דפס, דורון דרעי ומאיר מסיקה.

miro

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*