סריקת שקופיות – זיכרונות שהולכים אתכם

סריקת שקופיות – זיכרונות שהולכים אתכם

שקופיות הן אמצעי מדיה אשר נעשה בו שימוש רב במשך מספר עשורים, החל משנות ה-60 ועד שנות ה-90. למעשה עד היום אפשר עוד למצוא מקרני שקופיות אשר בעזרתם ניתן לצפות בתמונות המאוחסנות על השקופית, אולם הודות להתפתחות הצילום הדיגיטלי – השימוש בשיטה זו הולך ונעלם. אם רוצים לשמר את הזיכרונות ששמורים על אמצעי המדיה הזה, חשוב מאוד לפנות לחברה המתמחה בביצוע סריקת שקופיות. מה זה בדיוק סריקה של שקופית, למה כדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר ואיך בוחרים את החברה שתבצע עבורכם את הסריקה? כל התשובות – במאמר הבא.

מהי שקופית?

שקופית (Reversal Film באנגלית – סרט היפוכי) היא סרט צילום ובו דימוי פוזיטיבי שקוף בצבע או בשחור לבן או בצבע, אשר נתון בתוך מסגרת קרטון או פלסטיק בגדלים שונים המותאמת ליישום בתוך מקרן שקופיות. השימוש בדימוי פוזיטיבי מאפשר לייצר תמונה עשירה מאוד בצבעים, כך שלא רק שהיא איכותית מאוד, אלא היא גם מוקרנת בצבעים הדומים מאוד לצבעים במציאות. ייצור השקופיות נבע מכך שעלה הצורך להקרין תמונות בפני קהל רחב – ואין בכלל ספק שלאורך שנים רבות הן היו הפתרון היחיד לצורך הזה, ועשו תפקידן נאמנה. על מנת לשמר אותן ואת החומר הבלתי נדלה השמור עליהן – מומלץ היום בחום לבצע סריקת שקופיות.

אל עבר עתיד טוב יותר

ברבות השנים, עם התפתחותו של הצילום הדיגיטלי, הלכו הקבצים הממוחשבים ותפסו את מקומן של השקופיות. היום אם רוצים להקרין תמונה בפני קהל, כל מה שצריך לעשות הוא לחבר מקרן למחשב ולהעלות את התמונה הרצויה. למרות זאת, ישנן עדיין הרבה מאוד שקופיות שמכילות תמונות שאי אפשר להשיג באף דרך אחרת, ורגע לפני שמוותרים עליהן כדאי לדעת, שהיום ניתן לסרוק אותן ולהפוך אותן לקובץ דיגיטלי רגיל.

איך מתבצעת סריקת שקופיות?

הסריקה מתבצעת באמצעות סורק מיוחד המיועד לסריקת שקופיות בלבד. לסורק זה יש יכולות סריקה מתקדמות, ובאפשרותו להמיר את השקופית לקובץ דיגיטלי מבלי לפגוע באיכות התמונה כהוא זה. מעבר לכך, חשוב לדעת שבמהלך סריקת שקופיות מבצעים גם שחזור מקצועי של השקופית, כך שגם אם שקופית מסוימת דהתה, נשרטה או אפילו נקרעה – ברוב המקרים ניתן לשחזר את התמונה שעליה, ולהמיר אותה לתמונה דיגיטלית שנראית אפילו טוב יותר מהתמונה המקורית.

בחירת חברת סריקה

היום יש לא מעט חברות המציעות שירותי סריקת שקופיות. על מנת לבחור בחברה אשר תספק לכם תמונות דיגיטליות באיכות גבוהה, חשוב מאוד לבחור חברה המתמחה בתחום הסריקה, כזאת אשר ברשותה ציוד סריקה מתקדם, ואשר יכולה להראות לכם עבודות סריקה שביצעה על מנת שתוכלו לבחון אם העבודה התבצעה לשביעות רצונכם. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*