ספרים מומלצים – יש ספרים שחייבים לקרוא

ספרים מומלצים – יש ספרים שחייבים לקרוא

לתת המלצה על ספר זה מעשה עם הרבה אחריות. צריך להכיר לא רק את הספר, אלא גם את הקורא העתידי, כי ספר זו מחויבות. יש את אלו שמתחילים ספר ויסיימו אותו לא משנה מה. נהנים, סובלים, מתחברים, לא מבינים כלום, עדיין – קוראים בכח. אחרים נוטשים אחרי שניים שלושה עמודים, אם זה לא מרגיש להם מדויק. ספרים מומלצים הם ספרים שיכולים לעורר עניין (כמעט) אצל כולם.

אנחנו ננסה להציע רשימה של ספרים שאנחנו מוצאים שהם מתאימים כמעט לכל קהל. ספרים שחייבים לקרוא, אם תרצו, ושבאמת משאירים חותם על המחשבה, על הקורא, על החוויה.

ספרים מומלצים עבורכם:

לפניכם רשימה של כמה ספרים מומלצים. אנחנו מקווים שהיא לטעמכם, ושתמצאו הרבה שמחה בקריאה:

  • אל תעזוב – ספרו של הרלן קובן, ואחד הטובים שלו, ומי שאוהב את הסטייל של הסופר הפורה בוודאי יימצא מענה לחדוות הקריאה שלו גם בספר הזה. מותחן פסיכולוגי של סופר פורה שכמה עשרות ספרים פרי עטו כבר ראו אור, גם בישראל, עם מכירות של עשרות מיליוני עתקים ברחבי העולם, מה אומר שאנחנו יכולים להמליץ עליו ועל ספריו ללא כל חשש.
  • עוד שעה אחת – חתן פרס הנובל לספרות נגיב מחפוז מציג לקורא סיפור של שלושה דורות בקהיר, על רקע השינויים הדרמטיים שמתחוללים במדינה מעת לעת, ומשפיעים על כולם. הספר, שנכתב בערבית, סוף כל סוף רואה אור בעברית, בתרגומה של ברוריה הורביץ, ומאפשר לקורא העברית הצצה, שלא לומר ביקור עמוק ומרתק אצל השכנים מדרום.
  • סודותיו של מורה הנבוכים – קצת ספרות מקור, והפעם על אחד מגדולי העם, ויש אומרים הגדול ביותר, הרמב"ם, כאשר הסופר ד"ר מיכה גודמן מציע לקורא פרספקטיבה רחבה ועמוקה יותר על רעיונותיו, כתביו ודרכי מחשבתו של רבי משה בן מימון.

ספרים מומלצים לילדים

גם לילדים יש ספרים מומלצים, ואחד מהם הינו הרוח בערבי הנחל, קלאסיקה שחוצה את מכשולי הזמן, ספר ילדים שראה אור כבר בשנת 1908, כך שמי שכתב אותו כבר מזמן לא ילד. הספר תורגם לעשרות שפות, וגם לעברית הוא תורגם מספר פעמים על ידי מתרגמים שונים. ככה זה עם קלאסיקות, הן ממשיכות לנוע איתנו, מדור לדור, ממאה למאה.

לא רק קלאסיקות בנות למעלה ממאה שנים, גם לנו בישראל יש סופרת מהוללת ועטורת פרסים, עם רקע של למעלה מ-100 ספרי ילדים. פנטסטיכאן! זו אסופת סיפורים, ספר שיש בו הכול, והרבה מהכול, דמויות מופלאות שלוקחות את הילד דרך הרפתקאות פנטסטיות שאי אפשר לשכוח.

הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות מזכיר לילדים כמה חשוב להיות מחוברים לרגשות, דרך סיפור אגדה עם נסיכה וכלבה הנאמן. בעידן בו החברה לא מעודדת רגשות, הנה ספר שלם, מהנה, קליל, כולל איורים מרהיבים שמביאים אותו לחיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*