ספות – איך נדע להתאים לפי חללי

ספות – איך נדע להתאים לפי חללי

הספה היא הכוכבת הבלתי מעורערת של הסלון ושל סביבת המגורים. המקום להירגע, לארח, לצפות בטלוויזיה. לספה נוכחות דומיננטית במרחב והיא קובעת את הטון ומכאן החשיבות בבחירת ספה. קיימות מערכות ישיבה במגוון סגנונות ומשלל חומרים, כך שכל שצריך זה רק לבחור. ספות מעור או מבד מעוצבות ומסגנונות בניחוח איטלקי, מערכות ישיבה פינתיות, של שניים או שלושה מושבים עם רגליים דקורטיביות או צמודות לרצפה.
חשוב לא להתפשר על המראה וגם לא על פונקציונאליות ובעיקר לא על הנוחות, כדי שהספה תשרת אתכם לאורך זמן.
שימו לב שתנאי החלל וגודלו משפיעים על תהליך בחירת הספה, כיוון שחשוב שמצד אחד, היא תהיה שימושית ותשתלב בהרמוניה במרחב ומצד שני, לא תחסום או תעמיס על החדר.
לפניכם טיפים יעילים שיעזרו לכם במשימה: כיצד לבחור ספות ואיך להתאים אותן נכון לחללים וכיצד כדאי לקנות את הספה האולטימטיבית עבורכם?

לא בוחרים לפני שמודדים

פעולת התכנון קריטית להצלחה ויש לבחון את תנאי החלל לפני שבוחרים את הספה המתאימה ביותר. כדאי למדוד היטב את החלל הנתון ולשרטט אותו על מנת להבין מהו המיקום האידיאלי עבור הספה. לשים לב לקיומם של פתחים, מעברים, חלונות, שקעים, קירות.
יש חללים עבורם יתאימו ספות פינתיות בעוד בחללים אחרים יהיה צורך לפצל את מערכת הישיבה המאסיבית לשתי ספות: זו מול זו. ההחלטה באיזה צד יהיה השזלונג אף היא קריטית, כדי שהוא לא יחסום את המעבר. מומלץ להתייחס גם לישיבה על הספה מול הטלוויזיה ללא סנוור מהחלון ולשים לב גם לכניסה לסלון מפינת האוכל או המטבח, היציאה למרפסת וכיצד תוכלו לנקות את הספה ולהזיז אותה במרחב.
יש למדוד היטב את גובה הקיר כך שהספה תהיה מתחת לחלון ולא על החלון חלילה.

היכן קונים ספות איכותיות ומעוצבות?

חשוב מאוד להשקיע בספות איכותיות שיחזיקו מעמד זמן רב וייראו נהדר למשך שנים ארוכות. ניתן להזמין ספות אונליין או בסניפים של דולצ'ה דיבאני על פי התמונות, מידות נתונות בהתאם לחלל הנבחר ולבחון גם פרמטרים כמו סוג בד ופונקציות נלוות.

בעקבות ספה שמתמזגת בחלל

בבואכם לבחור ספה, חשבו היטב על עיצוב הספה לפי גודל החלל. ספות מאסיביות בגוון כהה ודרמטי עשויות להעמיס ולהכביד על חלל בעוד ספות בגוונים בהירים ובקווים נקיים ומראה אוורירי יכולות להתאים יותר ולהקליל את המרחב.
תוכלו לבחור ספה ללא ידיות או עם זרועות מינימליסטיות לחללים צפופים או רגליות צרות במיוחד לחללים מסוג זה. ניתן ליצור קונטרסט מעניין בין גוון וסגנון הספה ליתר הפריטים והרהיטים בחדר או לבחור ספות מעוצבות מיוחדות שימשיכו את הקו והטון מבחינת גוונים וסגנון השולט במרחב.

פונקציונאליות מתקדמת

הספה צריכה להיות יפה אך גם שימושית ולספק מענה לצרכים שלכם. חשבו על ספה נפתחת לחלל בו אם נוהגים לארח אורחים או אם אתם מחפשים להתרווח ואפילו לישון על הספה ומעוניינים להתאים אותה למנח הגוף על ספה עם ריקליינרים ובמידה ואתם מעוניינים להניח רגליים על ספת שזלונג. יש למדוד היטב את הספה במצב הפתוח שלה או במצב התנועתי על מנת להבין כיצד אפשר ליהנות ממנה בכל המנחים והמצבים האפשריים ולוודא שהיא אכן משתלבת מבחינה פיזית בחלל.

בבחירת ספה קחו בחשבון את סגנונות הזרועות, כריות המושב, הקומפוזיציה של הספה ברחבי החדר, כדי שתוכלו לשבת על הספה ולשוחח עם האדם שיושב לצידכם או לצפות בנוחות בטלוויזיה. התייחסו גם לתהליך הרכישה, לייעוץ בבחירת ספה, אחריות, זמני אספקה ושירות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*