סמים בחזית – יום עיון מיוחד מבית ״מהות״

סמים בחזית – יום עיון מיוחד מבית ״מהות״

רשות העירונית "מהות" חושבים כל העת על נושאים שמתכתבים עם המציאות המשתנה . במסגרת חודש המאבק הבינלאומי בסמים שחל השנה בתקופת מלחמת "חרבות הברזל" קיימו במהות בהובלת תחום חינוך מניעה והסברה יום עיון בנושא "סמים בחזית" ובו לקחו חלק חברי הועדה הסטטוטורית לנגע הסמים המסוכנים.

הנושא שנבחר הינו "חומרים משני תודעה בזמן לחץ וטראומה" בשל תודעת השימוש בסמים בקרב מחבלי חמאס- דעא"ש ובקרב השימוש בתרופות מרשם וחומרי משני תודעה בציבור הרחב, הוחלט להעלות למודעות את התופעה של הגברת השימוש בחומרים ממכרים, לרבות תרופות נגד חרדה ודיכאון ולהעניק כלים להורדת לחץ וחרדה באמצעות אפיק חיובי.

 מנכ"לית מהות הגב' סימונה מורלי בירכה את הנוכחים ואמרה כי במהות פועלים רבות באמצעות מענים מקיפים ומניעתיים, תוך מתן מענה בכלל ימות השנה לכלל בני המשפחה במעגלי פרט, משפחה וקהילה. אלו בכללותם מונעים את היווצרות התופעה תוך מתן טיפול ושיקום במידת הצורך.

בעתות דחק כמו זו שאנו נמצאים בה, רבים פונים לחומרים ממכרים במטרה להקל, ולו במעט, על המצוקה הרגשית והנפשית. על אף ההקלה הזמנית שמספקים חומרים כמו אלכוהול, תרופות הרגעה ושינה, קנאביס ואחרים – קיים חשש ששימוש מופרז עלול לפגוע לאורך זמן במרכיבים הגופניים, המנטליים, הרגשיים והחברתיים של חוסן ובכך לפגוע בהחלמה הטבעית מאירועים טראומטיים.

 

ננכ״לית מהות, הגב׳ סימונה מורלי

 

בהקשר זה, אנו מאמינים כי העברת מסרים חד משמעיים ישפיע. לפיכך, הורים, מטפלים ומערכת החינוך נושאים בתפקיד חשוב בתמיכה בבני נוער אשר עסוקים ללא הרף בחיפוש ובחקירה של זהותם העצמית, של הזולת ושל העולם סביבם. ככל שנסייע להם לפתח מערכת משמעות מכוונת עתיד שתספק מסגרת , ותאפשר התמודדות מול הקושי ונתמוך בה באופן פעיל, יקטן הסיכון שהחיפוש שלהם יוביל לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים ולהתמכרות.

ראש תחום מניעה והסברה במהות הגב' בריזיט דוקהן אמרה כי תפקידנו כמערכת, לייצר שיח מקביל ולהגביר את המודעות של הנוער והורים לסכנות שבשימוש לרעה בסמים ובאלכוהול.אנו מאמינים ששיח משמעותי בגובה העיניים תוך העברת מסרים חד משמעיים יכול וצריך להשפיע. שיח שכזה הינו בסיס ליצירת השפעה והפנמה של ערכים מקדמי בריאות ויכול לתרום להפחתה בנטייה להתנהגות מסוכנת ומסכנת.

 

 

יום העיון כלל הרצאה עיונית ומחכימה מאד של ד"ר רוני ברקוביץ' מנהל אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות ויו"ר הוועדה הממלכתית למניעת סימום. ההרצאה בנושא השלכות השימוש בסמים על מערכות הגוף השונות כולל ההתמכרות לתרופות ועל עליית השימוש בהם בקרב הציבור, ועל חומרים משני תודעה שהיו בשימוש בקרב מחבלים חמאס- דעא"ש ב- 7/10 כדוגמת סם הקפטגון.

בהמשך התקיימה סדנת מדיטיציה על ידי חפצי טולדנו, רכזת יחידה לשיקום והכוונה מקצועית, שסיפקה אתנחתא מרגיעה בזווית אחרת, המסייעת להפחתת לחץ, מתח, חרדה, דיכאון, כאב וכעס. בדיוק הפעילות שהמשתתפים היו זקוקים לה בתקופה לא פשוטה זו.

היום נסגר בהדלקה חגיגית של חנוכיה וחלוקת שי וסופגניות לעובדים וייחולים שנצא מהחושך אל האור.

קרדיט צילום יוליה שיין

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*