סכסוך עסקי בין מתווכים

סכסוך עסקי בין מתווכים

בעלת משרד תיווך תבעה מאות אלפי שקלים מסוכן שהעסיקה ונאלצה לשלם לו כ-60 אלף שקלים.

הנריאטה ןקנין בעלת משרד תיווך ניו הום באשדוד, תושבת גן יבנה, שתבעה כ-350 אלף שקלים מסוכן שהעסיקה, חויבה על ידי בית המשפט לשלם לסוכן ליאור פרץ, כ-60 אלף שקלים  ותביעתה נדחתה. כך עולה מפסיקת השופט אריאל ברגנר בעקבות כתב הגנה ותביעה שכנגד שהגיש עו"ד אבי טויזר בשם הסוכן.

על פי כתב התביעה טענה בעלת משרד התיווך כי לקוח צרפתי של המשרד ביקש למכור שתי דירות בבעלותו ברחוב רוגוזין באשדוד ובסכום הנמוך לטענתה בהרבה מתחת לשוויין בשוק. בנסיבות אלה בעלת המשרד ביקשה לרכוש את הדירות לעצמה, ולטענתה הסוכן שטיפל בלקוח, סירב למסור לה את פרטי הדירות. בסופו של דבר אחיו ואימו של הסוכן רכשו את הדירות בסכום כולל של 1,150,000 שקלים, בעוד שלטענתה בתביעה שוויין היה לפחות מליון וחצי שקלים ולכן טענה כי נגרם לה הפסד רווח של 350 אלף שקלים המגיעים לה בלבד.

הסוכן טען בכתב ההגנה באמצעות בא כוחו עו"ד אבי טויזר, כי לא מדובר בלקוח של משרד התיווך, שכן זה לא חתם על טופס הזמנת שירותי תיווך, אלא מדובר היה באדם צרפתי שפנה למשרד התיווך אך כדי להתעניין לגבי שווין בלבד של דירותיו, וכי הוא לא היה מעוניין בשרותי תיווך. עוד טען הסוכן באמצעות עו"ד אבי טויזר כי הציע לבעלת המשרד לרכוש את הדירות במשותף עם בני משפחתו אך היא סירבה עקב קושי כלכלי. בכתב התביעה שכנגד טען הסוכן  באמצעות עו"ד טויזר כי תביעת בעלת משרד התיווך נולדה אך ורק כתוצאה מחובות שצברה בעלת משרד התיווך כלפיו ובשל היחסים הקרובים בין משפחותיהם, במסגרתם הלווה לה כספים ורכש עבורה רהיטים. בנוסף, תבע הסוכן לקבל עמלת תיווך עבור 3 דירות שתיווך במכירתן עבור משרד התיווך.

בעלת המשרד שהכחישה בכתב ההגנה לתביעה הנגדית, כי לקחה מהסוכן הלוואות או קיבלה ממנו ריהוט, שינתה גרסתה במהלך המשפט שנמשך כ-5 שנים, והודתה בחקירה נגדית כי היא אמנם חייבת לו עמלות תיווך, בסכום של כ-5,800 שקלים בלבד.

בפסק הדין השופט ברגנר מבית משפט השלום באשדוד קיבל את כל טענות ההגנה של הסוכן באמצעות בא כוחו עו"ד טויזר, וקבע כי הלקוח הצרפתי לא היה לקוח של משרד התיווך והוא ביקש רק לקבל הערכה לגבי שווי דירותיו. השופט נימק החלטתו בין היתר בכך שהלקוח לא חתם על טופס להזמנת שירותי תיווך. השופט ציין כי גרסתה של מנהלת משרד התיווך אינה אמינה וכי היא שינתה גרסתה ואילו הנתבע לא הפר את חובת הנאמנות החלה עליו כעובד של משרד התיווך.

בית המשפט דחה לחלוטין את תביעת מנהלת המשרד וקיבל את מרבית טענותיו של הסוכן בכתב התביעה שכנגד, וקבע  שעליה לשלם לסוכן 35,442 שקלים בגין החזר ההלוואות, הריהוט שקיבלה ועמלות התיווך, והכל בתוספת הפרשי ריבית והצמדה משנת 2010, זאת בנוסף ל-16,000 שקלים בגין שכר טרחת עורך דין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*