סיפור ההצלחה של מגמת הכדורסל במקיף ז׳

סיפור ההצלחה של מגמת הכדורסל במקיף ז׳

נתחיל עם ההווה, היום תתמודד קבוצת הכדורסל של מגמת הכדורסל במקיף ז׳ באשדוד על הכרטייס לליגת העל הארצית לתיכונים בכדורסל. על פניו נשמע כמו הישג הגיוני לעיר בסדר גודל של אשדוד ואפילו נשמע טבעי, אז זהו שלא. לפני 5 שנים לא היתה לאשדוד כלל קבוצה בליגות התיכונים בכדורסל הנוער. הכל היה מבוסס מקומי וליגה פנימית עירונית היא זו שנתנה את הטון בעיר.

בין כמה החלטות מהותיות שלקח מנכ״ל הרשות יורם אסרף עם כניסתו לתפקיד בינהן המררכז למצויינות בג׳ודו, המרכז לחינוך ימי, פיתוח ענף הרמת המשקולות היתה גם החלטה וחזון לגדל דור של שחקני כדורסל עם מגמת ספורט על רובעית שיגיעו אליה כל מי שנושם וחולם כדורסל, בית הספר שנבחר היה מקיף ז׳, את הליווי המקצועי תעניק מחלקת הנוער של מכבי אשדוד בפיקוחם של מאמן הכדורסל הותיק נתי כהן המנהל המקצועי, ורונן הראל מנכ״ל מחלקת הנוער, רשות הספורט העירונית תפקח על המיזם ותדחוף אותו קדימה.

איתור התלמידים החל עוד בכיתות ו׳ ולפני 5 שנים נפתחה המגמה כמגמה גודלת מידי שנה. החבורה המצויינת שאותרה אז בכיתה ו׳ היום כבר בכיתה יא׳ והקבוצה דילגה עם השנים על כל הליגות וטיפסה למשחק המכריע שיתקיים בו תיקבע העולה לליגה הארצית לליגת התיכונים… הבמה של הגדולים.

שיטת החזון הגדול פעלה גם בג׳ודו, גם במרכז הימי וגם בנבחרת הרמת המשקולות, בכל שלושת הענפים הוקמו הושקעו משאבים רבים ותקציבים שהיו נשמעים לא הגיוניים בזמנו אך עם ההשקעה הגיעו התוצאות. מסתבר שהשקעה ותנאים אופטימלים עושים את העבודה.

במרכז לחינוך ימי הוכפלו פי כמה כמות המשתתפים בחוגים ומסלולי המצויינות ובשבועות האחרונים ניכרת גם שם ההשפעה עם זכיות אשדודיות בגביעים רבים, הקצאת אולם ספורט ייעודי לענף הג׳ודו הפך את הענף מחוג למפעל של גביעים והישגים ובענף הרמת המשקולות נשלח נציג אולימפי לטוקיו וגדל פה דור שלם של אלופים מכל הגילאים הן בבנים והן בבנות.

אל מגמת הכדורסל במקיף ז׳ מצטרפת מגמת ייעודית נוספת שהקימה רשות הספורט העירונית החל ממגמת מדעי הים במקיף ג׳ שהיא תוצאה של שיתוף הפעולה הראשון החל עם אוניברסיטת חיפה שהודיעה זה מכבר כי היא זו שתפרוש את חסותה על התכנים למגמת מדעי הים ברמה של של 15 יחידות לימוד. כל תלמיד שעתיד להתקבל ילמד לפתח מודעות סביבתית וגלובלית, לגלות את המדע כחוקר מקצועות העתיד בים, לעבור קורס צלילה (כוכב אחד) ואף לקבל רישיון סקיפר .

מגמות ספורט נוספות שהצטרפו השנה ועושות העתק הדבק להצלחה של הבנים הן:

  • מגמת הכדורסל לבנות במקיף ו׳, שתעשה כך מאמינים את הדרך של הבנים כך שבעוד שנים בודדות תהיה אשדוד על המפה הארצית גם בליגת הנוער הארצית של הבנות.
  • ליגת תיכונים ארצית בכדורעף במקיף יא׳.
  • ליגת תיכונים ארצית בכדור-יד במקיף ט׳.

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט:

״הכוחות המקומיים והנוער האשדוד הוא לב ליבה של מהות רשות הספורט, למעט קידום הספורט העממי בעיר לטובת תושבי אשדוד אני רואה חשיבות עליונה בהטמעת ערכי הספורט כבר בגיל צעיר מאוד. רשות הספורט העירונית מקצה משאבים רבים לטובת טיפוח דור ספורטאים מובילים וההכחה הגדולה היתה שליחת 5 נציגים לאולימפיאדת טוקיו״.

יורם אסרף, מנכ״״ל רשות הספורט:

״יש משפט יפה שאומר מי שלא חולם לא מגשים, לפני 5 שנים עם כניסתי לתפקיד חלמתי לראות דרך של מצויינות בכל ענף ספורט, חלמתי שענפים שלא היו קיימים בעיר או פעלו במתכונת חוגית כפעילות פנאי יפעלו כמסגרות מצויינות. התחלנו עם השקעת ענק במרכז לחינוך ימי שכללה שיפוץ מסיבי ורכישת ציוד, המשכנו בהקצאת אולם לענף הג׳ודו והפיכתו למרכז מצויינות מהמפוארים בישראל ובעזרת השרם, אליו יוצמד בקרוב מאוד מרכז מצויינות לענף הרמת המשקולות, ענף שמתפתח בצעדי ענק ומצריך התנהלות מקצועית ייחודית. כמו בכל דבר בחיים אין ״הוקוס פוקוס״ בשנים הראשונות היה מאוד קשה אך תמיד האמנתי שבאשדוד מסתתרים אלופים שרק צריכים שיגלו ויטפחו אותם, וזה הגיע אפילו מוקדם משחשבתי. לטוקיו כבר שלחנו 5 נציגים ואנחנו עם הפנים קדימה לפריס 2024. תכנית המצויינות שהוקמה ברשות בניהולו של ספורטאי העבר אלון חזן עוסקת במיפוי הספורטאים הפוטנציאליים וטיפוחם החל בצרכים אישיים ותנאי אימון וכלה במלגות מצויינות שמאפשרות להם להתמקד באימונים.

מגמת הכדורסל היא בהחלט עוד פרי שהבשיל בענף הכדורסל המקומי והפוטנציאל שלו עדיין רחוק מלהתממש.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*