'סינדרלה' ו'אגם הברבורים' מגיעים לאשדוד

'סינדרלה' ו'אגם הברבורים' מגיעים לאשדוד

התאטרון הלאומי על הקרח מסנט פטרסבורג במופעי בכורה בישראל עם 'סינדרלה' ו'אגם הברבורים', על משטחי קרח במשכן לאמנויות הבמה.

בקיץ הקרוב, החל מ-16 ביולי ועד ה-30 ביולי, יעלו לראשונה בישראל שני מופעים, 'סינדרלה' ו'אגם הברבורים' של התאטרון הלאומי על הקרח מסנט פטרסבורג בסדרת מופעים על משטחי קרח בהיכלי תרבות ברחבי הארץ. המופעים החדשים יעלו בבאר שבע, כרמיאל (במסגרת פסטיבל המחול), ירושלים, קרית חיים, אשדוד ותל אביב.

הפקות התיאטרון למופעים 'סינדרלה' ו'אגם הברבורים' הן הצגות מחול משולבות במופע החלקה על הקרח. בניגוד למופעי החלקה על הקרח הקונבנציונליים, המופע מציג את הכוריאוגרפיה המלאה של היצירות על הקרח ולא רק חלקים קצרים. הרקדנים והאלופים האולימפיים של הלהקה יציגו את המופע על משטח קרח אמיתי. כל הציוד הנדרש להכנת משטח הקרח בהיכל מובא במכולות מסנט פטרסבורג. המופע משלב בלט קלאסי המבוצע על מגרש החלקה על קרח המותקן על במת התיאטרון.

הכוריאוגרף הראשי של הלהקה הוא קונסטנטין רסאדין, בעברו רקדן מוביל בתיאטרון מרינסקי אשר הופיע ברחבי העולם לצידם של כוכבי הבלט של רוסיה כגון מיכאל ברישניקוב ונטליה מקרובה.

התאטרון

תאטרון המחול על הקרח של סנט פטרסבורג ממשיך את המסורת של הבלט הקלאסי הרוסי, ומציג שילוב בין אומנות ההחלקה על הקרח לבין אומנות הבלט הקלאסי. הלהקה נוסדה בשנת 1967 על ידי הכוריאוגרף קונסטנטין בויארסקי, ובין חבריה נמנו מיטב הספורטאים הבינלאומיים של רוסיה בהחלקה על הקרח. ב-20 השנה האחרונות הפיקה הלהקה את מיטב הרפרטואר של הצגות המחול על הקרח עם מוסיקה של צ'ייקובסקי, פרוקופייב ואחרים. התיאטרון ידוע בכל רחבי העולם ועורך סיבובי הופעות מארצות הברית ועד דרום קוריאה.

הסיפורים

סיפורה של סינדרלה מספר על נערה יפהפייה וטובת לב ששמה אלה שהתייתמה מאמהּ כשהייתה ילדה קטנה. אביה האציל נשא בנישואים שניים אישה יהירה וגאוותנית. לאישה זו היו שתי בנות בגילה של אלה שדמו לאִמן בכול. בתום טקס הנישואים התגלה פרצופה האמיתי של האם החורגת. היא ושתי בנותיה המרושעות הפכו את אלה למשרתת שלהן: היא זו שקרצפה את המדרגות, ניקתה את חדריהן של העלמות ודאגה לארוחותיהן. בתום עבודתה הייתה מתיישבת בתוך האפר, לכן דבק בה הכינוי "סינדרלה" ( באנגלית cinder-Ella). סינדרלה לא העזה להתלונן על מצבה בפני אביה משום שאשתו שלטה בו לחלוטין. התפנית בחייה של סינדרלה מגיעה כשהנסיך מכריז על נשף ריקודים.

אגם הברבורים הוא בלט, אופוס 20 של פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי, שנכתב בשנים 1875-1876. יצירה זו היא אחת המוכרות ביותר שצ׳ייקובסקי כתב, ומוזיקת הבלט המפורסמת בעולם. את עלילת הבלט, בן ארבע מערכות במקור, יצרו ולדימיר בקיצ'ב ווסילי גלצר על פי סיפורי עם רוסיים, יחד עם אגדה גרמנית עתיקה, המספרת את המעשה באודט, נסיכה שקללת קוסם רשע הפכה אותה לברבור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*