סוד ההצלחה של הקבלן והיזם האשדודי יפים פיינשמידט

סוד ההצלחה של הקבלן והיזם האשדודי יפים פיינשמידט

"אני מאמין בעבודה עברית ובעבודה מקצועית, לכן  80 אחוזים מכ-200 העובדים המועסקים אצלי  הם ישראלים, כאשר  10 מהם עובדים אצלי  מעל ל-20 שנה".  כך אומר הקבלן והיזם אינג' יפים פיינשמידט, בן 61, מאשדוד אחד הקבלנים שבונה יחד עם בנו ספיר (בן 31),  הכי הרבה פרויקטים של תמ"א 38-התחדשות עירונית באשדוד.

במסגרת קידום עבודה עברית בבנייה, פיינשמידט תורם לקליטת עליה ובמקום שמהנדס שמגיע מחבר העמים למשל, יצטרך לעסוק בעבודות ניקיון או בעבודות שאינן תואמות את המקצוע אותו למד,  הוא מצמיד לו מורה פרטי לעברית שמכין אותו למבחן לאישור הדיפלומה בארץ. מי כמוהו יודע על הקשיים אותם חווה עולה חדש מאחר והוא עצמו עלה לארץ מאוקראינה לפני 27 שנה כמהנדס בניין ומהנדס אינסטלציה ושנה אחר כך כבר הקים חברת בנייה. כיוון שמרבית העובדים הם ישראלים,  הפרויקטים אותם הוא יוזם ומבצע, אינם מושפעים מסגרים בשטחים שעלולים לעכב פרויקטים והוא גם אינו מעסיק עובדים סיניים.

היזם יפים פיינשמידט:  "אני חושב שהדיירים שרוכשים הדירות שנוספו לבניין במסגרת תמ"א 38 צריכים לקבל דירה בסטנדרטים הנהוגים כיום בדירות חדשות ואפילו הרבה יותר: זה אומר אריחים80X80,  ברזי של חמת, ניאגרה סמויה, אריחי אמבטיה איכותיים, מעלית ל-7 נוסעים  וציפוי שיש לכל הבניין".

פיינשמידט היה אחד היזמים הראשונים באשדוד שהרים את הכפפה בכל הנוגע לתמ"א 38 כשהשאר לא האמינו בסיכויים להצלחת המיזמים בתחום. כל הדירות בשני הפרויקטים הראשונים שבנה ברחוב יהודה המכבי 13 ובמעפילים 15 נמכרו.  בימים אלה עומדים להסתיים או שנמצאים בשלבים מתקדמים  פרויקטים נוספים של תמ"א 38 ברחוב הרב קוק 41-45 דקה הליכה מהסטאר סנטר ופרויקטים נוספים ברחוב יוספטל 12 ורחוב המעפילים 11 נמצאים בשלבים ראשוניים.  כל הפרויקטים צפויים להסתיים בתוך פחות משנתיים כשחלקם יסתיימו ממש בתוך חודשים ספורים. חלק גדול מהדירות כבר נמכרו, חלקן נמכרו כבר על הנייר ולדבריו נותרו דירות בודדות.

יפים הגיע לארץ מבלי לדעת עברית  ולמרות זאת הצליח להקים חברה גדולה, אשר עוסקת בעבודות ביצוע ומבצעת שלל פרויקטים ליזמים מובילים בענף הנדל"ן בארץ. בשונה מהנהוג בארץ, יפים בנה את מערך הביצוע ובמקביל התמקד בבניית מערך היזמות וכיום הוא גם מבצע את הפרויקטים אותם הוא יוזם מבלי להעסיק קבלני ביצוע.

העובדה שהוא היזם  וגם המבצע בכל פרויקט של תמ"א 38, מקלה על הדיירים שפונים לגורם אחד ולא נופלים בין הכיסאות, מה שמקצר הליכים.  יפים פיינשמידט החל את דרכו כשעלה לארץ בביצוע עבודות בנייה שונות כשהוא מעסיק שני עובדים בלבד וכיום הרזומה שלו כולל מאות פרויקטים רבי קומות למגורים שאוכלסו זה מכבר וישנם פרויקטים נוספים בשלבים שונים בתחום ההתחדשות העירונית באשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*