סוגי הזרקות חומצה היאלורונית לפנים

סוגי הזרקות חומצה היאלורונית לפנים

עם הגיל וככל שאנחנו מתבגרים, נשים וגברים כאחד סובלים מאובדן נפח ברקמות השומן התת עורי, מצניחת העור ומהיווצרות של קמטים וקמטוטים באזורים שונים בפנים. לשמחתנו יש פתרונות להחלקת הקמטים ולהעלמתם ללא צורך לעבור תחת סכין המנתחים, ובאמצעות הזרקות של חומצה היאלורונית ניתן להחליק את הקמטים והקמטוטים, להחזיר נפח שאבד באזורים שונים בפנים, לשפר את קווי המתאר וליהנות ממראה צעיר וזוהר.

טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות, זו השיטה הקלה, המהירה והבטוחה לקבלת המראה הצעיר ולמילוי קמטים שונים, אך כדי להשיג את התוצאות המרשימות והטבעיות ביותר מומלץ לעבור את טיפול ההזרקה רק אצל רופא ומנתח פלסטי מומחה ובעל ידע וניסיון רב בתחום הכירורגיה הפלסטית וטיפולי האסתטיקה.

למה דווקא חומצה היאלורונית?

בתעשיית היופי וטיפולי האסתטיקה ניתן למצוא חומרי מילוי שונים ומגוון שיטות להחלקת קמטוטים וקמטים. עם זאת, חומרי המילוי המומלצים ביותר מבוססים על חומצה היאלורונית בגלל תכונותיה הייחודיות. יש לציין כי השימוש בחומצה היאלורונית בעולם הרפואה החל בשנות ה-70 של המאה הקודמת, בעיקר בניתוחי עיניים, בטיפולים אורטופדיים שונים ולצורך ריפוי רקמות עור לאחר ניתוחים שונים. בתחילת שנות ה-2000 החל שימוש בחומצה היאלורונית גם בתחום הרפואה האסתטית, החומר מאושר לשימוש על ידי ארגון ה-FDA ומשרד הבריאות הישראלי וכיום היא משמשת בעיקר להחלקת ולמילוי קמטים.

את החומצה ההיאלורונית מפיקים בתנאי מעבדה, באמצעות בקטריה, לכן יש סוגים שונים של חומצה היאלורונית ומכאן קיימים גם הבדלים בתגובות של המטופלים והמטופלות, בתופעות הלוואי וברגישות. יחד עם זאת, הגוף מייצר חומצה היאלורונית באופן טבעי לכן הוא לא דוחה את חומר המילוי המוזרק והחומר בטוח לשימוש ומבטיח תוצאות מופלאות, כל עוד עוברים הזרקות לפנים חומצה היאלורונית על ידי רופא מנתח מומחה בתחום טיפולי האסתטיקה והכירורגיה הפלסטית.

היכן מזריקים חומצה היאלורנית?

ניתן להזריק חומצה היאלורונית באזורים שונים בפנים, בצוואר ובאזורים נוספים בגוף. הטיפול הנפוץ ביותר הוא להזריק חומצה היאלורונית בקמטים הממוקמים בין האף לשפה העליונה והלחיים, בקמטים הממוקמים בצידי השפה התחתונה, באזור הסנטר ובלחיים, וניתן להזריק גם במצח כדי להחליק קמטים, מסביב ומתחת לעיניים ולהדגיש את עצמות הלחיים ולתקן את האף.

יש סוגים שונים של חומצה היאלורונית:

  • חומצות רכות למילוי קמטוטים מתחת לעיניים וסביב הפה.
  • חומצות קשיחות למילוי נפח באזור הלחיים.
  • חומצות בינוניות למילוי באזורי עדינים.
  • חומצות מימיות לשיפור מרקם העור.

לכמה זמן מחזיק הטיפול בחומצה היאלורנית?

הזרקת חומצה היאלורונית להחלקת קמטים וקמטוטים בפנים מבטיחה תוצאה משביעת רצון, לאחר כשבועיים רואים את התוצאות הסופיות. טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית להחלקת קמטים בפנים מחזיקים מעמד לתקופה של כחצי שנה עד שנה. חשוב להדגיש כי מיומנות הרופא ובחירה נכונה של חומרי מילוי איכותיים מבטיחים תוצאה טובה יותר והטיפול יחזיק מעמד יותר זמן, אך התקופה מושפעת גם מאיכות ומרקם העור, מגנטיקה ומאורח החיים של המטופלת כמו עישון, חשיפה ממושכת לשמש ועוד.

מי רשאי להזריק חומצה היאלורונית?

החוק בישראל מאפשר רק לרופאים להזריק חומרי מילוי להחלקת קמטים ולמילוי נפח. החוק בארץ מאפשר גם לרופאי שיניים להזריק חומרי מילוי ולבצע הזרקות במרפאות שלהם, אך כדי להבטיח תוצאות מושלמות וללא תופעות לוואי ובעיות כמו א-סימטריה, מומלץ לעבור טיפול הזרקת חומצה היאלורונית רק על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ולטיפולי אסתטיקה, מאחר ונדרש ידע במבנה האנטומי ויש טכניקות שונות להזרקת חומרי המילוי. רופא מנתח מומחה בוחר נכון את החומרים ואת טכניקת המילוי כדי להשיג את התוצאות הטבעיות והמרשימות ביותר ולהבטיח מראה מרשים וצעיר לאורך זמן רב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*