סדנת אומן בנושא מנהיגות פורצת דרך

סדנת אומן בנושא מנהיגות פורצת דרך

בחמש השנים האחרונות התפתחה במקיף א׳ מסורת חדשה המפעילה סדנאות אומן לתלמידיהם, בשיתוף אגודת אומני אשדוד ובהדרכתו של האומן והמורה המיתולוגי ראובן כהן. הסדנא מורכבת ממספר מפגשים ממוקד, כאשר עשרה תלמידים חוברים לעשרה אומנים ובעבודה משותפת מועלת יצירה על הבד, קורמת עור וגידים והופכת לעבודה אומנותית. מידי שנה מוצגת התערוכה שנוצרה במוזיאון מונארט, בתערוכה הפותחת את פרס מכחול הזהב.

בכל שנה נקבע נושא המלווה את הפעילות ואת התערוכה המסכמת, אותה יצרו תלמידי מקיף א' בעבודה משותפת עם אומנים מאגודת אומני אשדוד. נושאי התערוכות בשנים שחלפו היו: השפה העברית, אורח חיים בריא, אירועים ודמויות תנ"כיות ועוד. התערוכה האחרונה, "בארץ אהבתי", היתה אוסף של יצירות ספרותיות העולות על הבד ומוצגות לראווה ובגאווה בבית הספר.

השנה נושא התערוכה יעמוד בסימן "מנהיגות פורצת דרך". צוותי הוראה מובילים בביה"ס בחרו מספר דמויות מופת בתחומי מדעים, היסטוריה, תורה שבע"פ, גיאוגרפיה ועוד. על  התלמידים בסדנא, כל אחד וטעמו, היה לבחור את הדמות אותה ביקש להציג תוך שהוא נותן ביטוי לדמות עצמה ופועלה. כל תלמיד מתחבר לאומן שבחר באותה הדמות, ובהדרכתו החל לאגור מידע, לחפש חומרים והכל כדי להעביר את המסר בצורה הברורה ביותר. כך כל התלמידים מול האומנים האחרים.

ניקול קליגרמן תלמידת כיתה ט׳ בחרה להציג את דמותו של אוסקר שינדלר – דמות ידועה במלחמת העולם השנייה שפעלה להצלת יהודים מציפורני החיה הנאצית. "חיפשתי באינטרנט את הרשימה המקורית הכוללת את מקצועות העבודה ושמות האנשים, וצפיתי בסרט מספר פעמים כדי לקבל השראה איך נראה המפעל״ אומרת היא ומבהירה כי ״הציור צריך להביע את רשימת האנשים, ורציתי שהוא יהיה כמה שקרוב יותר למקור". האומנית המלווה מירי סופרו, דור שני לניצולי שואה שמוראות השואה חקוקים בליבה, מתקשה עדיין לראות סרטים בנושא השואה אך הובילה את ניקול בעבודתה.

ג׳סיקה שילין אף היא תלמידת כיתה ט׳, בחרה את דמותו של יאנוש קורצאק – המורה הדגול שלא היה מוכן להיפרד מתלמידיו היהודים וצעד איתם אל תאי הגזים. ג׳סיקה מספרת על תהליך היצירה "רציתי להעביר בתמונה את הסיפור של יאנוש קורצאק. ידעתי מי הוא אבל חקרתי עוד ועוד, חיפשתי מקום להתחבר ולהבין יותר והסיפור בו הוא אוחז את הילד הקטן בידיו וכל שאר הילדים אחרים, אליו הכי התחברתי״. היא מספרת על חברתה ניקול הרוקדת איתה בלהקה הייצוגית "הלוואי" ואומרת ״יש לנו ריקוד בנושא השואה והסברנו לבנות הצעירות דרך סיפורו של יאנוש קורצאק על הנושא". מירי סופרו מלווה גם את יצירתה של גסיקה.

האומן ראובן כהן, מלווה המיזם האומנותי, מסכם ואומר "חשיפה של כיתת אומן לטווח גילאים רחב, מכיתה ז׳ ועד י"ב, יוצרת קירבה לנושא הלימודי, מגבירה את תחושת השייכות לביה"ס ומעוררת השראה לכל גיל".

מנהלת בית הספר גב׳ הדס בן שושן, הדגישה כי הפרויקט מיישם הלכה למעשה את הרפורמה המובילה ללמידה משמעותית, למידה חווייתית בה התלמיד חוקר מתוך סקרנות אמיתית, התרגשות ורצון לדעת יותר. כן היא מציינת שהתלמידים עצמם חווים חוויה מעניינת ונהנים מפעילות המשלבת לימוד וביטוי לכישורים האומנותיים שלהם.

בתמונה: ניקול (ימין) וגסיקה עם יצירותיהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*