נתפסת, קודם תנקה

נתפסת, קודם תנקה

שיתופי פעולה ותיאום בין היחידות העירוניות בעיריית אשדוד מניב תוצאות יומיומיות בכל שטחי הפעולה ומתן השירות לתושב. הדברים באים לידי ביטוי במיוחד בתחומי האכיפה. שיתוף פעולה בין מוקד רואה ליחידה לאכיפה סביבתית היא דוגמא מצוינת להמחשה והשבוע זוהתה משאית בטון המותירה אחריה שובל בטון הנשפך מהמערבל.

תחילת האכיפה של האירוע הנ"ל היתה בזיהוי מערבל הבטון ע"י 'מוקד רואה'. מצלמות העיר קלטו משאית בטון הנעה על כביש בני ברית וחוצה את הצומת עם רח' הנחושת. בדרכה, הותירה המשאית אחריה שפכי בטון שנקלטו במצלמה אך לא זוהה מספר הרכב. מעקב אחר נתיב המשאית ואחר מסלול חזרתה, מלפנים, הביא לזיהוי המספר והעברת המידע ליחידה לאכיפה סביבתית.

"עם קבלת התמונות מ'מוקד רואה', בהן נצפתה המשאית והבטון שנשפך ממנה, יצרתי קשר עם מנהל המפעל והוריתי לו לנקות מיד את שארי הבטון שנותרו בכביש" אומר מר ירון זוהר מהיחידה לאכיפה סביבתית ומוסיף "במקביל תיאמתי אתו פגישה לתשאול וברור הסיבה לכך שבטון נשפך מהמשאית בעת נסיעה".

הפעולה הראשונית כאמור היתה לשמור על מרחב ציבורי נקי ומי שמלכלך חייב קודם לנקות. בהמשך, כמתבקש, לאחר שעובדי המפעל ניקו את נתיב המשאית משאריות הבטון, התבצע התשאול תוך הצגת החומר התיעודי התואם למועדי יציאת המשאית מהמפעל. מנהל המפעל הסביר כי התקלה נגרמה בשל בעיה במפעל ובשל ייצור בטון דליל. "למפעל נרשמה ברירת משפט שנמסרה למנהל המפעל" אומר מר זוהר ומציין כי המנהל מצר על המקרה וידאג לבל יישנה.

אהוד מויאל, מנהל היחידה לאכיפה סביבתית, שיבח את פעילות ה'מוקד רואה' ומפקחי היחידה לאכיפה סביבתית, ירון זוהר ואוהד לוי, שגילו שוב נחישות, התמדה וביצוע תחקיר מעמיק ומהיר לאיתור המשאית והמפעל מייצר הבטון. "המפקחים פעלו על פי הספר. ראשית דאגו שהמפעל ינקה את הכביש וישמור על המרחב הציבורי ורק לאחר מכן, לאחר תחקיר ותשאול, התבצעה האכיפה" אומר מר מויאל, מה שמלמד כי המדיניות העירונית שמה דגש חזק על סביבה בטוחה ונקייה, קודם שעוסקת בענישה.

במינהל התפעול משבחים את עבודת ה'מוקד רואה' המשמש כלי מעקב ואיתור ראשון במעלה, באמצעותו ניתן להדק את הפיקוח והבקרה על כל חלקי העיר, במגוון תחומים, כאשר האכיפה הסביבתית תופסת בו מקום חשוב.

בתמונה: משאית הבטון ונתיב הנסיעה כפי שנקלטה ב'מוקד רואה'.

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*