נשמית ושמירה על בריאות הציבור והבריאות האישית

נשמית ושמירה על בריאות הציבור והבריאות האישית

במהלך שנת 2020 חווה העולם טלטלה ששנים רבות לא היתה כמוה. במהלך ההיסטוריה האנושית אמנם זכורות מגפות שונות שהתפשטו במהירות ונטלו את חייהם של בני אדם רבים. עם המגפות הללו ניתן למנות את מגיפת החולירע, מגפות הדבר וגם את במגפה השחורה של תחילת המאה הקודמת. אבל המגפה החדשה, מגפת הקורונה, תיזכר תמיד כמגפה המתוקשרת הראשונה וככזאת שהשפיעה יותר מכל על הכלכלה העולמית ועל הכלכלה והחברה בכל המדינות שהאזרחים שלהן נחשפו אליה. ואולם למרות הפסימיות לכאורה, יש גם נקודת אור, נקודה של אופטימיות. ההתפשטות של מגפות בכלל, ועל אחת כמה וכמה של מגפת הקורונה, ניתנת להאטה ואפילו לעצירה מוחלטת – אם הציבור בכללותו יקפיד על כמה כללים פשוטים. אחד הכללים החשובים הוא עטית מסכות, או מה שנהוג לכנות בשפה המקצועית "נשמית". מהי בדיוק הנשמית? מדוע הנשמית היא אמצעי יעיל במלחמה בקורונה ובחדירת מזהמים לדרכי הנשימה ובכלל? אילו אמצעים משלימים עשויים להאט או למנוע התפשטות מגפות ומחלות בכלל? בשורות הבאות נעסוק במרחב בנשמית וביתרונות העצומים של השימוש הנכון בה.

מה זה בעצם נשמית

מגפת הקורונה המשתוללת בעולם וגובה קורבנות בנפש גם במדינת ישראל היקרה שלנו, חשפה כל אזרח ישראלי לאמצעים השונים, אשר השימוש בהם מאפשר להפחית מאד את סיכויי ההידבקות במחלה. עם האמצעים היותר משמעותיים לצורך העניין, ניתן למנות מוצר פשוט שהשם הנכון שלו הוא נשמית, אבל בציבור הוא מוכר יותר בשם "מסכה". הנשמית, כשמה כן היא, הינה כיסוי פנים המאפשר למי שעוטה אותו להמשיך לנשום, במידה רבה של נוחות יחסית. הנשמית מורכבת ממספר שכבות, ובנויה בצורה כזאת שעטיה שלה עשויה למנוע מהעברה של תשעים אחוזים מהחיידקים והמיקרובים המתקיימים באוויר והמועברים מאדם אחד לאחר באמצעות רסיסי רוק. מר בר סימן טוב, שהיה הממונה על המאבק בקורונה בשלבים הראשונים שלו, כינה את זה "העברה טיפתית" – כינוי קצר וקולע. עטית נשמית במרחב הציבורי, אם היא מתבצעת בצורה נכונה, מונעת או עשויה למנוע תשעים ושמונה אחוזים מההידבקויות. יתרה מכך – מי שיידבקו למרות הכל, עשויים לעבור את המחלה בקלות יחסית.

למה נשמית היא חשובה במלחמה בחדירת מזהמים לגוף

למעשה, הנשמית היא פריט מוכר וידוע. עם זאת, מי שהשתמשו בו בדרך כלל עד להגעתה של הקורונה למקומותינו, הם בעלי מקצועות רפואיים שונים, כמו גם אנשים העוסקים במלאכות המחייבות אותם להגן על הפנים ועל הריאות. רופאים מנתחים עוטים נשמית, אבל הם עושים את זה לא במטרה להימנע מהדבקה על ידי המטופל, אלא דווקא במטרה להימנע מלהדביק את המטופל בחיידקים הנפלטים מהפה או מהאף שלהם. ככלל, העיקרון של שימוש בנשמית הוא שכל מי שעוטה מסכה רפואית מהסוג הזה, עושה את זה על מנת להגן על הסביבה. עטית נשמית בתקופת הקורונה היא, לפיכך, ניסוי ענק בערבות הדדית. אם הניסוי יצליח, הוא יהיה ללא ספק ביטוי למידה רבה של סולידריות חברתית.

אילו אמצעים יש לנקוט חוץ מעטיית נשמית

מעבר לעטיית נשמית, חשוב בתקופת הקרונה גם לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע ככל שניתן מלגעת שלא לצורך הן בחפצים שונים והן בחלקים שונים בגוף – עיניים, ראש ועוד. זאת, במטרה להקטין ככל שניתן את הסיכויים לחשיפה לקורונה. רצוי גם לחטא את הידיים לעיתים קרובות. מעוניינים לדעת עוד? רוצים לרכוש נשמית איכותית שתסייע לכם, לבני המשפחה ולעובדים להגן על עצמכם? זה המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כבר כעת עם המומחים של עמוס גזית ורכשו נשמיות, יחד עם מגוון רחב של ציוד בטיחות איכותי.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*