נשים צומחות ביחד

נשים צומחות ביחד

מזג האוויר הסוער, הקור העז ומטחי הגשם שירדו ללא הפסקה, לא הצליחו להרתיע את נשות אשדוד מלהתכנס למפגש מיוחד שנועד לקדם בברכה את גב' אהובה עמרם – היועצת החדשה של ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת נשים עירונית.

כ-140 נשים התכנסו ביום שני האחרון וקבלו בחמימות רבה את גב' אהובה עמרם אשר נבחרה לשמש כיועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת הנשים העירונית. "היה זה כנס פתיחה חגיגי, שעמד בסימן ט"ו בשבט, ולמרות מזג האויר הסוער, הגענו בהמונינו לכבודה של אהובה ולכבוד השקת תכנית העבודה השנתית של מועצת הנשים העירונית" אומרת לנו אחת הנשים בכנס.

במפגש אפשר היה לראות פנים מוכרות ופנים חדשות של נשים אשדודיות, מכל התחומים ומכל שכבות הגיל, ובהן נשים מתחום העסקים, הפדגוגיה, פעילות ציבור, אימהות מקבוצות הכדורשת "מעל הרשת", עובדות עירייה, נשים עצמאיות, עובדות סוציאליות, פנסיונריות, מתנדבות בקהילה ועוד.. "כולן עשו מאמץ והגיעו במזג אויר  קר וסוער במפגן תמיכה נשית מרשים" אומרות החברות במועצת הנשים.

לא בכדי נבחר מועד הכנס לחג ט"ו בשבט שעומד בסימן התחדשות הצומח וסימני צמיחה ראשוניים. גם הבחירה בשם הכנס, "נשים צומחות ביחד", מלמד על כוונת המארגנות וכמסורת החג הן שילבו בכנס את  סדר ט"ו בשבט שכלל כמובן כיבוד, הרמת  כוסות יין בברכת 'לחיים' וברכות שסימלו התחלה חדשה, הן לגב' עמרם והן לנשות המועצה העירונית. "ט"ו בשבט, העוסק בצמח ובצומח, מתאפיין בזרעים ונטיעות, בשורשים, ענפים ופירות ואלו מתארים יותר מכל תחנות בחיי כל אדם ובחיי כל ארגון" אומרים במועצת הנשים ומדגישים את מאמר הפסוק "כי האדם עץ השדה" כרעיון המאמת הלכה למעשה את ההקבלה בין העץ לאדם כאמור.

את הסדר המרשים והמיוחד הנחתה גב' ישראלה שביט, ועל הצד האומנותי ניצחה הזמרת-מהנדסת יוליה גוליגר, שסחפה את הנשים בשירי ארץ ישראל היפה. יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד, גב' איריס נפתלי, ברכה את הנשים, דיברה על עוצמתן כמנהלות את משק הבית ואת המשפחה וכנושאות בתפקידי ניהול בעבודה תוך שהיא מפרגנת להן תרומתן לחיזוק חוסנה של החברה. מנכ"לית הרשות למלחמה בסמים ובהתמכרויות, גב' סימונה מורלי, דיברה על ההערכה שלנו את "האני הסגולי" ככלי להעצמה נשית-אישית, על גבורת נשים במקרא ועל שוויון הזדמנויות – אשדוד עיר שווה.

את האירוע סיכמה גב' אהובה עמרם, בנאומה הראשון לפני נשות אשדוד, כאירוע של הפגנת כוח ועוצמה נשית במיטבה. בדבריה הזכירה היא את חוה – האישה הראשונה במקרא, כמודל לחיקוי לנשים פורצות דרך ומחוללות שינוי. עמרם דיברה על החשיבות בצמצום פערים מגדריים וייצוג הולם לנשים בין מקבלי ההחלטות, בכל המקומות ובכל התחומים. כמו כן הדגישה את מחויבותה למימוש חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, "עיר ידידותית לנשים", המבוסס על חשיבה מגדרית, תקצוב בראייה עירונית, נשים כמשאב והון אנושי חשוב ביותר, מתן הזדמנויות וקידום שוויון בין המינים, והבנה כי שילוב נשים בעשייה העירונית ובמגוון המעגלים בעיר תגרום להעלאת הביטחון והערך העצמי, לעצמאותן הכלכלית ולביסוסו של החוסן העירוני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*