נשים ומחשבים בעולם דיגיטלי

נשים ומחשבים בעולם דיגיטלי

קורס חדש ליישומי מחשב ולשילוב נשים בעולם הטכנולוגי, נפתח בשבוע שעבר בהשתתפות של כ-20 נשים אשר באו לרכוש ידע בסיסי ומקצועי בישומי מחשב תוך רכישת כלים ותובנות להשתלבות במעגל התעסוקה. גב' אהובה עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד, הגיעה לפתיחת הקורס ובירכה את הנשים.

עוד מיזם משותף מבית מדרשה של אשדוד, זוכה להצלחה וכבר מתגבש כתכנית מבטיחה להעצמה נשית והחזרתן למעגל העבודה. המיזם, קורס בסיסי להכרת המחשב והקניית כישורי חיים, נועד לנשות אשדוד המופנות על ידי שירות התעסוקה ועניינו קידום תעסוקת נשים בעיר. המיזם הינו חלק מפרויקט שהחל לפני כמה שנים, ברמה הארצית וברמה העירונית, בשיתוף הגורמים הבאים: המשרד לקידום מעמד הנשים בעיר, שירות התעסוקה, ויצ"ו ישראל, מיקרוסופט ואגף תפו"ח שמעמידים ותורמים משאבים לטובת הפרויקט.

יועצת ראש העיר למעמד האישה גב' אהובה עמרם, חלק מרכזי בפרויקט החשוב הזה, מציינת כי מיזם זה משתלב באידיאולוגיה להעצמת הנשים בעיר, בהתאם לחזון ראש העיר הרואה בנשים משאב מרכזי והון אנושי חשוב. עמרם מאמינה, כמו גם יתר הנשים השותפות ליוזמת הקורס, בצורך החיוני בחיזוק ההון האנושי המקומי ברחבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל.

"התכנית מופעלת באשדוד בכ-3 מחזורים בשנה ולפי נתוני השמה של שנת 2014, ניתן לראות כי 55% מהנשים שסיימו את התכנית יצאו ממעגל האבטלה והחלו בהשתלבות בעולם התעסוקה!" היא אומרת בגאווה ומוסיפה לספר כי "המפגש עם הנשים היה מרגש ומעצים גם בשל העובדה שהנשים הביעו את הערכתן ואת תודתן לגורמים האחראים לפתיחת הקורס וגם בשל העובדה שמבין המשתתפות היו גם תלמידות שלי לשעבר שראו בנוכחותי ובדברי הברכה שלי המשך להעצמה האישית שהן חוו בתקופת הלימודים בבית הספר בו לימדתי".

אירוע מרגש נוסף שחוו הנשים היתה העובדה שהקורס נערך בחדר המחשבים ע"ש אוהד שמש ז"ל, אשר נפל במלחמת צוק איתן, ואביו שנכח בפתיחת הקורס התרגש לשמוע כי גב' עמרם לימדה את בנו אוהד וגם זכרה אותו כתלמיד מצטיין וכמנהיג חיובי, תורם ומרכזי בבית הספר. "חדר ההנצחה בו מתקיים הקורס הוא בהחלט ביטוי לפועלו של אוהד" אמרה היא אל מול עיניו הנרגשות של האב.

לסיכום, מועצת הנשים רואה חשיבות רבה בהקניית ידע בישומי מחשב לנשים, בעולם שהופך להיות יותר ויותר טכנולוגי ודיגיטלי, ובכלל זה שימת דגש על רכישת השכלה וידע אשר יאפשר להן להשתלב ולהתקדם במעגל התעסוקה, במעגל החברתי ובמעגל הכלכלי. מעגלים אלה, כמו גם המעגל העירוני והמנהיגותי, מעלים תרומה משמעותית לחוסנה של העיר, בהתאם למוטו הידוע "אישה חזקה – עיר חזקה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*