נפל מכיסא ויקבל כמיליון וחמש מאות אלף שקלים

נפל מכיסא ויקבל כמיליון וחמש מאות אלף שקלים

מתי לאחרונה נפלתם מכיסא וקיבלתם פיצוי של יותר ממיליון שקלים? זהו ללא ספק סכום שיפיל אתכם מהכיסא שוב. צעיר בן 24 תושב אשדוד שנפל מכיסא במהלך העבודה, החליט לתבוע באמצעות עו"ד דניאל אדזיאשווילי את מקום העבודה בגין רשלנות, וזכה לפיצוי גבוה במיוחד מחברת הביטוח, ולא רק- בנוסף יקבל הצעיר קצבה מהביטוח הלאומי מדי חודש.

מדובר במקרה שהתרחש לפני שלוש שנים. עובד צעיר (בן 21 דאז) שעבד במפעל באשקלון, התבקש בתחילת יום העבודה להוריד חפץ כבד ממדף גבוה, בעזרת כיסא בלבד. העובד עלה על הכיסא, וכשהגיע לחפץ וניסה להורידו, נפל ארצה ונחבל בכל חלקי גופו. הוא הובהל לבית חולים, קיבל טיפול במקום, ושוחרר כבר באותו יום לביתו למספר ימי מחלה. הצעיר המשיך להתלונן על כאבים מדי פעם, ונשאר בחופשת מחלה מספר חודשים בהמלצת רופאיו, שהמליצו לו להפסיק לעבוד בעבודות פיזיות מהסוג שעבד במפעל בו נפצע.

הצעיר החליט להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי באמצעות עורך דינו דניאל אדזיאשווילי. הביטוח הלאומי קבע 28 אחוזי נכות והחליט להעביר לצעיר קצבה חודשית בסך 2,500 שקלים כל חודש, עד גיל הפנסיה- למשך 43 שנים. סך הכל יקבל הצעיר 1,129,000 שקלים מהביטוח הלאומי.

במקביל תבע עו"ד אדזיאשווילי את מקום העבודה וטען כי הנפילה מהכיסא נגרמה בגין מחדליהם ומעשיהם הרשלנים של המפעל ומי מטעמו, שהפגינו זלזול ואדישות בכל הנוגע לביטחונם של העובדים. "מקום העבודה לא סיפק את תנאי העבודה המתאימים עבור העבודה הפיזית שנדרש העובד לבצע", אמר עו"ד אדזיאשווילי. "העובד נפצע, ומקום העבודה נדרש לשלם בהתאם. אין סיבה שעובד שנפצע במקום עבודה עקב רשלנות של מקום העבודה, לא יקבל על כך פיצוי הולם".

המפעל, באמצעות שתי חברות ביטוח מטעמו הסכימו לפצות את הצעיר בסכום הולם, וזאת בתנאי שלא יגיעו לבית משפט. חברת הביטוח הראשונה הציעה לשלם 140 אלף שקלים, והשנייה הציעה כחמישים אלף שקלים. משתי חברות הביטוח של המפעל קיבל הצעיר כמאתיים אלף שקלים, וזאת במקביל לקצבה שהוא מקבל מהביטוח הלאומי מדי חודש.

"תפקידו של עורך דין בין היתר הוא להילחם את מלחמתם של לקוחותיהם באלו שמפרים את החוק, ולהביא לפיצוי עבור עוגמת הנפש שנגרמת", סיכם עו"ד אדזיאשווילי. "אין ספק שהמפעל לא מילא את חוקי הבטיחות במקרה זה, ושילם ביוקר לעובד שאם רק היה מקבל סולם במקום כיסא, הסיפור היה מסתיים אחרת".

 

bansummer

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*