נפילתה של קבוצה – מכבי אשדוד בכדורסל.

נפילתה של קבוצה – מכבי אשדוד בכדורסל.

כן, ככה זה, הספקנו לשכוח שפעם היתה פה קבוצה בליגת העל שהגיע 6 פעמים מתוך 9 עונות לחצי גמר גביע ואלפים מילדי אשדוד יצאו להיכל נוקיה (בזמנו) ללוות את הקבוצה האשדודית, פעם זה גם הצליח ואשדוד זכתה בתארים סגנית מחזיקת הגביע וסגנית אלופה. היה אולם, לא תמיד מלא מפה לפה אבל היתה אווירה, ובמשחקים שאשדוד שיחקה נגד מכבי ת״א וניצחה (כן, גם זה קרה) הכדורסל האשדודי היה ללא ספק הדבר הכי חם בעיר.

היו פה שמות גדולים, מאיר טפירו, צביקה שרף, ועוד לא מעט שהתחילו את הקריירה שלהם ופרצו כאן, בהיכל הקריה. היה גם קהל, ארגון אוהדים שנשאר עם אהבתו לסמל אבל פחות לקבוצה ולמי שעומד בראשה, היתה פעילות קהילתית בבתי ספר ומעל הכל, היה לנערי הכדורסל של אשדוד לאן לשאוף. לאיפה לחלום ואיפה לראות משחק של ליגת העל במרחק הליכה.

בשלוש השנים האחרונות נכשלת הקבוצה שלא לומר מתרסקת מול מטרות אותה עונה, ואתמול היה עוד רגע שיא שפל לכחולים צהובים של אשדוד כשהובסה בביתה ע״י ׳פאקינג׳ מעלה אדומים ונקברה במקום האחרון בליגה הלאומית, שקבוצות כמו מודיעין, קרית אתא ועוד ערים בגודל של רובע באשדוד מסתכלות עליה מלמעלה.

אשדוד עם 5 הפסדים מתוך 7 משחקים. זו לא טעות הקלדה. רק פעמיים מתוך 7 משחקים הצליחה הקבוצה האשדודית לנצח. אם יש נקודת אור בקצה המנהרה היא העובדה שהשנה הצטרף בעלים חדשים, אושיית כדורסל מוכרת העונה לשם ג׳ף רוזן שיכולה להכניס עדיין את היד עמוק לכיס ולהרים קבוצה חדשה שאולי במקרה הטוב תצליח להתברג לפלייאוף העליון ומשם אולי להציל את כבודה.

לפני שלוש שנים הוצבה בפני אשדוד מטרה אחת, מינימלית… לא לרדת ליגה כי היה ברור שלעלות חזרה היא משימה קשה במיוחד כמו שלמדו על בשרם. לפני שנתיים עם תקציב מוגדל עמדה בפני הקבוצה משימה ריאלית, לעלות ליגה. ניחשתם נכון, הקבוצה נכשלה. השנה ניצבת הקבוצה כאמור במקום האחרון ונראה שלהישאר בליגה (הלאומית) תהיה המשימה שלהם לעונת 21/22 בתקווה שיעמדו בה.

בכל קבוצה אחרת מישהו היה דופק על השולחן ודורש את ראשו של האחראי למחדל, באשדוד זה פחות קורה משום מה, וגם שהקהל נמדד בעשרות, והתוצאות לא מגיעות שנה אחר שנה נשאלת השאלה מה עוד צריך לקרות כדי שהקבוצה תעבור ׳רעידת אדמה׳ ותחזור לימיה כקבוצת הדגל של העיר?

הגיע הזמן לקחת ברצינות את עניין הכדורסל באשדוד, לא מעט גרעונות כיסתה העירייה לקבוצה מכספי ציבור, עד כדי כך שראש העיר ד״ר יחיאל לסרי הצהיר באופן פומבי במועצת העיר שזו תהיה הפעם האחרונה שהעירייה תתמוך בכל חריגה של הקבוצה. אחרי 3 שנים של כשלונות צרופים הגיע הזמן שהקבוצה תעבור לידיים פרטיות עם ניהול מקצועי שינסה, בראש ובראשונה להציל את העונה הנוכחית ולבנות קבוצה עם יסודות נכונים, ללא סכסוכים עם מחלקת הנוער ועם אוהדי הכדורסל. אשדוד התפארה תמיד בעובדה שאשדוד היא העיר היחידה עם קבוצת ספורט בליגה הבכירה ובאמת הגיע הזמן שמשבצת הכדורסל תחזור למקומה הטבעי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*