נערכים לנהיגה נכונה בחורף

נערכים לנהיגה נכונה בחורף

הגשם הראשון כבר כאן ועבור ציבור הנהגים, המועד הרשמי לתחילת החורף הוא 1/11/21. אז, כמידי שנה ולקראת החורף, קצין הרכב של עיריית אשדוד מר אמנון לוי, ערך לעובדי העירייה סדרת הרצאות בנושא בטיחות בנהיגה, בדגש על נהיגת החורף. המוטו המרכזי והחשוב בהרצאה: תאונות אינן גזרה משמים וככל שננהג בזהירות כך נשמור על החיים. הדברים נכונים לכל נהג ולכן, אם טרם נערכתם לקראת החורף ואם טרם הכנתם את רכבכם לחורף, זה הזמן. מומלץ לקרוא ולשמור.

מטח גשם ראשון כבר ירד על אשדוד ואותת לכולנו כי החורף בפתח, וזה הזמן שקצין הרכב של העירייה מר אמנון לוי, מכנס את הנהגים ומרצה בפניהם על נהיגה נכונה בחורף, הכנת הרכב והתאמתו לנהיגת חורף, ומציע טיפים והמלצות לנהגים. המסר המרכזי שלוי העביר לנהגים הוא שתאונות לא קורות אלא נגרמות בגלל טעויות אנוש, ואם כך זאת לא גזרה משמים וביכולת שלנו למנוע אותן.

להלן המלצות ועצות להתנהגות נכונה בנהיגת חורף:

בטרם הכניסה לרכב: לבדוק תקינות צמיגי הרכב ולחץ אוויר בגלגלים, תקינות מגבים (שאינם יבשים ו/או פגומים). לבדוק שמיכל מתיז המים מלא ותקין. לנקות את שמשות הרכב ולוודא תנאי ראות נכונים. לנקות את פנסי הרכב ולהבטיח ראות ונראות בהתאם.

בעת הכניסה לרכב: להסיר פרטי לבוש מגושמים (סוודר ומעיל) הפוגעים בחופש התנועה ועלולים למנוע מחגורת הבטיחות להיצמד לגוף הנהג ולהצילו בעת הצורך. להסיר מהראש כובע צמר או "קפוצ'ון" העלול להצר את שדה הראיה, בפרט במעבר בין נתיבים. לאחוז את ההגה בשתי ידיים (ממש כמו בטסט) מאחר וכניסה לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש, עלולים לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. להימנע מחימום פנים הרכב יתר על המידה מחשש להירדמות הנהג. רצוי להשאיר חרך קטן בחלון הרכב לריענון האוויר בתא הנוסעים ולמניעת היווצרות אדים על השמשה.

בעת נהיגה ברכב: להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך בפרט בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות. לשמור מרחק מהרכב הנוסע לפנים ולהתחיל לבלום מיד עם דליקתם של פנסי הבלם ברכב מקדימה ולא להמתין לרגע האחרון. להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על שימוש בטלפון נייד (גם אם יש דיבורית). לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם ולהימנע מתנועות פתאומיות בכביש, כל שכן ביצוע עקיפות בתנאי ראות קשים. סעו בזהירות ותנו זכות קדימה להולכי רגל.

הרצאת קצין הביטחון לוותה בסרטוני הסברה והמחשה של תאונות הנגרמות בגין רשלנות בנהיגה, חוסר תשומת לב ואי תקינות הרכב שכולם קשורים בהתנהגות האדם ובגורם האנושי. בתוך כך, לוי ציין את העובדה המצערת כי מאז קום המדינה נהרגו 34,595 איש בתאונות דרכים – יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד!

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*