נמל אשדוד חוגג 50 שנות פעילות

נמל אשדוד חוגג 50 שנות פעילות

נמל אשדוד מציין 50 שנות פעילות עסקית וחוגג יומולדת יובל.  מנכ"ל חברת נמל אשדוד בפועל יצחק בלומנטל ציין כי "נמל אשדוד שהינו נמל ממלכתי משרת את לקוחותיו 24 שעות ביממה, בכל מזג אוויר ובכל מצב חירום אפשרי. הנהלת נמל אשדוד נערכת לתחרות עם הנמל החדש, שבנייתו בהתאם להערכות תסתיים בעוד כ- 6 שנים. ההערכות כוללת את שדרוג הנמל באמצעות העמקת הרציפים, רכש מנופים וגוררות לפריקת אניית ענק בעלות של 300 מיליון שקל. הנמל נערך לקליטת ציוד וטכנולוגיות בהתאמה לעולם הספנות העתידי המאופיין באניות מטען גדולות". כמו כן, בלומנטל מעריך כי לנמל אשדוד יתרון מובהק על פני הנמל הפרטי בשל כח אדם מקצועי, מנוסה ומיומן המאפשר פריקת אניות מורכבת בלוחות זמנים קצרים.

לכבוד החגיגות נמל אשדוד לבש צבע וחגיגה באמצעות בלונים אשר קישטו את הנמל לאורכו ולרוחבו. בנוסף, חולק שי מתוק לבאי הנמל.

הידעת?

ההקמה של נמל אשדוד החלה באפריל 1961 ופעילות החלה 4 שנים וחצי לאחר מכן ב-21 בנובמבר 1965.  לפני הקמתו של נמל אשדוד פעלו בישראל נמלי חיפה, אילת יפו ותל אביב ועם תחילת פעילותו של הנמל הם הפסיקו את פעילותם. 

בבניית חלקו הראשון של שובר הגלים שאורכו 2,200 מטר, הובאו 2.5 מיליון טונות של גושי סלעים ברכבות ובמשאיות מהמחצבות בטירת יהודה ובבנימינה. בהמשך, נבנה והוארך שובר הגלים ב- 1150 מטרים. על גבי שובר הגלים הדרומי, פוזרו כ-40,000 אבני טטראפוד (ביוונית: טטרא = ארבע, פוד = רגל – ע"ש 4 הרגליים של אבן זו). משקל ממוצע של אבן טטראפוד נע בין 15-25 טון.

הנמל נפתח עם שני רציפים בלבד  ( מס 1 ומס 3)  ועם השנים גדל  מספר הרציפים עד ל-13 רציפים מודרניים.

האוניה הראשונה שעגנה בנמל אשדוד היתה האוניה השבדית וינגאלנד עם מטען של 3,000 טון סוכר. האוניה "מלטיאן" היא הראשונה שהוטענה בנמל, בכ- 55,000 תיבות פרי הדר לייצוא.

כיום משמש נמל אשדוד כנמל המוביל בארץ וכשער הכלכלי המוביל של ישראל עם שינוע של 1,250,000 TEU בשנת 2014, מספר שצפוי לגדול בשנת 2015.

ראוי לציין כי חברת נמל אשדוד היא החברה הממשלתית הרווחית ביותר מאז הפיכתה לחברה ממשלתית בשנת 2005, והיא העבירה למדינה דיבידנדים בסך של  618 מיליון ₪.

בפברואר 2005 נולד נמל אשדוד מחדש, בחסות הרפורמה בנמלי הים. נמל אשדוד הנו השער הכלכלי המוביל של מדינת ישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*