ניקוי מערכת סולארית – דגשים מרכזיים

ניקוי מערכת סולארית – דגשים מרכזיים

ב-2022 כולנו כבר מבינים עד כמה חשוב לייצר אנרגיה נקייה. כלומר, לבסס את ייצור החשמל על מקורות שלא מזהמים את האוויר שאנחנו נושמים, ובנוסף לא מתכלים. במדינת ישראל הפתרון האידיאלי הוא באופן טבעי קרני השמש שזמינות עבורנו ברוב ימות השנה ובעוצמה רבה. ממשלת ישראל הציבה יעדים צנועים למדי – 20% אנרגיות מתחדשות ב-2025, ו-30% ב-2030. הציבור, עושה רושם, מקדים את הממשלה וממהר לאמץ את הפתרון היעיל, כך שבעוד ועוד מקומות ניתן לראות מערכות סולאריות.

במציאות שכזו, גדל גם הביקוש לשירותי ניקוי מערכת סולארית, ובעמוד זה מפורטים הדגשים העיקריים לניקיון אפקטיבי באמת.

ציוד מתקדם

ניקוי מערכת סולארית חייב להתבצע באמצעות ציוד משוכלל. הסיבה לכך היא שהמערכת הסולארית בעצמה כוללת רכיבים משוכללים ועוד יותר מכך רגישים, והתנהלות לא עדינה מספיק איתם עלולה להזיק להם ולחבל ביכולת של הפאנלים להמיר את אור השמש לחשמל. בפרט חשובה איכות המברשת: מברשות לניקוי פאנלים סולאריים מתאפיינות במבנה ייחודי וכוללות אלפי סיבים, ולכן הן לא מזיקות לציפוי הרגיש של הפאנלים. כמו כן נעזרים אנשי המקצוע בתחום במוטות טלסקופיים מתכווננים על-מנת להגיע לכל פינה בכל פאנל.

ניסיון

אמנם תחום המערכות הסולאריות נמצא עדיין בראשית הדרך, וקרוב לוודאי שבעתיד עוד יהיו שכלולים נוספים שיהפכו את הפקת החשמל מהשמש לעוד יותר כדאית, אבל גם כך כבר הצטבר ידע לא מבוטל בתחום, וגם לגבי ניקוי מערכת סולארית כבר יש ניסיון רלוונטי. בהתאם מומלץ להעדיף את אנשי המקצוע שכבר ניקו מערכות סולאריות מסוגים שונים בהצלחה, ויודעים להתמודד עם כל אתגר.

מים מתאימים

דגש חשוב נוסף הוא איכות המים שבאמצעותם מנקים את המערכת הסולארית. המים בישראל, כידוע, מכילים אבנית. משקע זה עלול לגרום לנזק ממשי לתאים הפוטו-וולטאיים בפאנלים הסולאריים. הצטברות כמות משמעותית של אבנית אף עלולה להפוך את התאים לבלתי שמישים ולגרום לירידה ניכרת בתפוקת המערכת. בהתאם, ניקוי המערכות הסולאריות מתבצע אך ורק עם מים מרוככים (שנקראים לעיתים גם "מים מטופלים" מפני שהם עברו טיפול להסרת האבנית).

התדירות הנכונה של ניקוי מערכת סולארית

התדירות המומלצת עבור ניקוי מערכת סולארית היא לפחות פעם ב-3-4 חודשים. בחלק מהמקרים תידרש תדירות גבוהה אפילו יותר, של אחת לחודשיים. השיקול העיקרי הוא מידת החשיפה ללכלוכים שונים בהתאם למיקום של הפאנלים.

שימו לב: תדירות נמוכה מדי עלולה להוביל להצטברות לכלוך על התאים הפוטו-וולטאיים. כל לכלוך מפחית את היכולת של התא לקלוט את אור השמש, ולכן גם תפוקת החשמל המיוצרת תפחת. על-פי הערכות שונות, ההבדל בהיקף ייצור החשמל בין מערכת נקייה ומתוחזקת היטב לבין מערכת מלוכלכת יכול להגיע גם ל-30% – כך שניקוי מקצועי בתדירות המומלצת הוא קריטי להפקת מלוא התועלת האפשרית מהפאנלים הסולאריים ולהבטחת כדאיות כלכלית אמיתית.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*