ניקוי חלונות בגובה

ניקוי חלונות בגובה

בחרתם לגור במגדל יוקרתי או לעבוד במגדל משרדים גבוה עם נוף ייחודי? ובכן, מעבר ליתרונות הרבים שהבחירה הזו מביאה עימה, יש גם אתגר לא פשוט כלל, אתגר השמירה על ניקיון החלונות מבחוץ. ניקוי חלונות בגובה זה לא פיקניק, וצריך לדעת טוב מאוד מה עושים בכדי לבצע עבודה זו כראוי.

ניקוי חלונות בגובה זה מקצוע מאתגר, מסוכן, ומתגמל. מי שמתעסק בתחום חייב לאהוב את הגבהים, את האדרנלין, את השקט של להיות תלוי באוויר, בגובה רב, בין שמיים לארץ, ולהתנהל כרגיל, כאילו זה פשוט עוד יום במשרד (פשוט מן הצד השני של החלון).

בואו נקדיש כמה רגעים להבין מה עושים אותם קבוצת אמיצים התלויים על כבלים של סנפלינג וטיפוס הרים, בגובה עשרות קומות באוויר, עם חומרי ניקוי וציוד ניקיון, וחיוך גדול על הפנים.

תהליך מקצועי של ניקוי חלונות בגובה:

מכיוון שחלונות בגובה לא פשוט פותחים מפנים המבנה ומנקים כלאחר יד, ומכיוון שתהליך ניקוי חלונות בגובה הוא מאתגר כל-כך ונעשה רק מעת לעת, הרי חשוב  מאוד לעשות אותו נכון, מכל הבחינות:

  1. חיבור עוגנים והכנות לטיפוס – סנפלינג, ירידה על חבל בתלייה באוויר, דורש הכנות לא פחות ממושלמות. חיבור עוגנים ונקודות אבטחה, ובדיקה כפולה ומשולשת שכל הציוד מסודר כפי שצריך.
  2. ניקיון ראשוני – פשוט, ישיר וללא יומרה – זה אומנם בגובה, אבל זה בסופו של דבר חלון, אותו יש לנקות קודם כל עם מים וסבון ייעודי לניקוי חלונות, עם ספוג או מטלית.
  3. הסרת כתמים קשים – מעבר לאבק המצטבר ונדבק, ישנם כתמים הדורשים שימוש בחומרים מיוחדים וציוד ספציפי שנועד לעבודה זו בדיוק.
  4. הסרת הדבקויות – מעבר לכתמים לעיתים ישנם חומרים שפשוט מסרבים לרדת. כשהם מתגלים, יש להסירם בכלי ייעודי שנועד לגירוד ללא שריטה של החלון (מגרדת).
  5. סילוק המים והלכלוך שהוסר – עבודה מכאנית ופשוטה לסיום כל עבודת ניקוי חלונות בגובה, נעשה עם מגב גומי, מה שמשאיר את החלון מבריק ונוצץ.

הכנות לניקוי חלונות בגובה

הרבה לפני עיגון המנקים לחיבורם לרצועות ולרתמת הסנפלינג, הרי שיש ללמוד את המתחם היטב, ולהכין תוכנית. עבודת ניקוי חלונות נעשית בגובה רב, וככזו נחשבת לעבודה בסיכון גבוה. בכדי לבצעה בצורה מקצועית יש לבצע סקירה של המבנה והמתחם כולו, והבנה מלאה של תהליך הניקוי, דרכי הגישה, כיוון התנועה, וכיו"ב.

מבנים מורכבים עם מפלסים שקועים וכיו"ב דורשים הכנה מוקדמת רחבה יותר, עם בנייה ועיגון של פיגומים ודרכי גישה מורכבות, תוך בניית תוכנית ניקיון מקיפה הדואגת לא רק שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר, אלא שאותם אמיצים המגיעים לנקות את החלונות הגבוהים שלכם ייצאו מיום העבודה שלהם בטוחים, בריאים ושלמים. ניקוי חלונות בגובה אם כך הוא תחום מרתק הדורש שילוב בין גופי ידע שונים בכדי לייצר את האפשרות לנקות בצורה בטוחה ויעילה בכל גובה של בניין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*