נחנך מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית "נקודת אור"

נחנך מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית "נקודת אור"

בטקס חגיגי הושק המרכז סיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית "נקודת אור" שיפעל במסגרת מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי.

המרכז יהווה כתובת לצמצום אי שוויון חברתי ולמניעת תקיפות מיניות באמצעות הרחבת נגישות למימוש ומיצוי זכויות הנפגעים במרחב הציבורי. הפעילות הפרטנית במרכז תספק תמיכה רגשית עבור נפגעי/ ות אלימות מינית ובני משפחותיהם תוך חיזוק הקשרים מול הגופים ברשות העירונית והארצית.

כיבדו בנוכחותם ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ,השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה של ישראל הגב' מאי גולן, סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, הרב מאיר אבוחצירה שליט"א, יו"ר מהות הרב מני אזולאי, מנכ"לית מהות הגב' סימונה מורלי, חברת דירקטוריון ממונה על המשרד לקידום משעמד האישה באשדוד ויו"ר הועדה הסטטוטורית למיגור האלימות במהות עו"ד קוני טובול, חברת המועצה ממונה על המשרד לקידום מעמד האישה ויו"ר הוועדה הסטטוטורית למיגור האלימות במהות – לשעבר עו"ד אורית אלמוזלינו רייז, יקירות העיר גב' אתי אטיאס והגב' רבקה שמיאן. נציגים מהמשטרה תחנת אשדוד ומביטוח לאומי.

 

 

לאחר חשיפת השלט החדש של המרכז וגזירה חגיגית של הסרט,התקיים טקס קביעת מזוזה וברכות ע"י אבוחצירה שליט"א והרב מני אזולאי. ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי שיבח את כל העוסקים במלאכה שפעלו להקמת המרכז כאן באשדוד, מקום מיוחד ומרגש באופן יוצא דופן ואני בטוח שבמקומות אחרים יגיעו ללמוד את המודל המוצלח הזה.

השרה מאי גולן שיתפה בסיפור אישי ומרגש מחייה ואף הבטיחה כי תעשה כל שביכולתה לתמוך במרכז.

מנכ"לית מהות, הגב' סימונה מורלי אמרה בנאומה כי תרבות ההשתקה האופפת את הפגיעה המינית והיבטיה הייחודיים של הפגיעה, מונעים פעמים רבות מהקורבנות לדרוש את זכויותיהם ולמצותן. העיר אשדוד בראשותו של ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר השכילה לעשות כאשר החליטה פה אחד על הקמת מרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. לאחר קבלת ההחלטה, עו"ד קוני טובול, עו"ד אורית אלמוזלינו אשר יזמו המהלך ואנוכי יצאנו לדרך מתוך האמונה כי מתן מענה יעיל ומתמשך לנפגעים ולנפגעות יסייע בידם וילמדם כי ישנן דרכים יעילות למיגור ולטיפול בתופעה.

 

 

העקרונות המנחים אותנו במרכז החדש כוללים: תיקוף החוויה והכרה בפגיעה, בירור הצרכים, החזרת השליטה, היעדר שיפוטיות ומתן מידע והנגשת מקורות תמיכה בסביבה אמפתית, מעצימה, מכילה ותומכת.

בהמשך הטקס הגב' אפרת אברמוביץ' , מנהלת המרכז ריגשה את הנוכחים בקריאת מונולוג מדמותה של אישה שהשתתפה במסיבת "נובה" בשבת השחורה, מסיבה שהסתיימה באסון נורא. המונולוג הוא חלק מסרטון מצמרר שהופק על ידי מהות הממחיש את זעקתה של הנרצחת, כיצד מתוך השמחה פורץ רוע אכזרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*