נחלה – מה שכל אחד מאיתנו רוצה

נחלה – מה שכל אחד מאיתנו רוצה

מה כל אחד מאיתנו רוצה, מה אנחנו מאחלים לעצמנו? שיום אחד תהיה לנו נחלה משלנו, נחלה בה נוכל להקים בית, לגדל ילדים וביום מן הימים נוכל להעביר להם את הנחלה והם יוכלו לעשות בה כרצונם. זה כל מה שאנחנו רוצים, זה החלום הגדול שלנו.

בזמן שאנחנו מתקשים לראות את עצמנו רוכשים נחלה בעיר, הרי שאנחנו יכולים למצוא מגוון נחלות למכירה במושבים שונים. מדובר על נחלות של בני המקום אשר אין להם דור ממשיך או שהדור הממשיך ויתר על הזכויות שלהם ואינם מעוניינים להשתמש בנחלה, ולכן ההורים שלהם מחליטים להוציא אותה למכירה.

אנחנו יכולים למצוא נחלה בסדרי גודל שונים, לעיתים מדובר בנחלה שמיועדת אך ורק למגורים ובמקרים אחרים, מדובר בנחלה עם משק חקלאי בסדר גודל מסוים, יש מקרים בהם מדובר על נחלה שניתן להמיר אותה מחקלאות למגורים על פי תנאים מסוימים. לפני שאנחנו ממהרים לחתום על חוזה החכרה או רכישה, חשוב שנברר מה בדיוק אנחנו יכולים ומה בדיוק מרשים לנו לעשות עם הנחלה, על מנת שלא נגיע למצב בו יתברר לנו, שאין לנו מה לעשות עם הנחלה אלא להשתמש בה באופן המקורי שלה.

לשמחתנו הרבה, אנחנו יכולים למצוא כיום מידע רחב ומקיף על נחלות למכירה, בין אם זה דרך אנשי מקצוע שמתעסקים בנושא, שמאים, עורכי דין, מתווכים ועוד, דרך חברות שאחראיות על שיווק ומכירה של נחלות וכן דרך אתרי אינטרנט שמספקים לנו את כל המידע הרלוונטי בנושא. מאחר ובמהלך השנים כל העניין של נחלות חקלאיות ובכלל נחלות במושבים הפך מאוד מדובר, הרי שגם כמות המידע בנושא הפך להיות מאוד משמעותי.

מה עלינו לבחון כשאנחנו מתעניינים בנחלה?

אם אנחנו מעוניינים לקנות נחלה, הרי שיש מספר דברים שעלינו לבחון. הן כשאנחנו קוראים מידע בנושא ברשת או כשאנחנו ניגשים לתהליך ומתחילים לעבוד מול הבעלים, ביחד עם עורכי דין, על ביצוע העסקה.

אחד, אנחנו צריכים לבחון מה המצב המשפטי של הנחלה. מה זכויות הבעלים, מה מותר להם לעשות ומה אסור להם לעשות.

שניים, אנחנו צריכים לבחון מה התוכניות לגבי הנחלה, מה התכנון לגבי האזור כולו בעתיד, האם יש כוונה לפתח אותו, האם המושב עומד לשנות את אופיו בעתיד וכן הלאה.

שלוש, חשוב לדעת לא רק מי מחזיק בנחלה אלא מה מצב היורשים, האם הנחלה שייכת למי שמציע אותה למכירה באופן בלעדי או שיש עוד מעורבים בעסקה.

ארבע, יש לבחון את שאלת העלויות, כמה עולה העסקה לא רק בהיבט של רכישת הנחלה עצמה אלא כל עלויות העסקה.

חמש, חשוב לבדוק האם אנחנו צריכים לשמר את מצב הנחלה כפי שהיא, כלומר, אם מדובר בנחלה חקלאית האם אנחנו יכולים להפשיר אותה למגורים או שמא זה נמנע מאיתנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*